4.02.2011

Günah Keçisi :: Denizin Buz Gibi Sularından Gelen


Siz burada öyle atıp tuttuğuma bakmayın, sinema kültürüm oldukça zayıftır..
Örneğin, bu filmin starı olan 'tecrübeli sanatçı' Şahin K.'nın sadece bir kısa film çalışmasını izlemişliğim vardır..
Hiç unutmam, az diyaloglu, bol icraatlı bu çalışma, Şahin K.'nın adeta bir Hollywood jönü edasıyla, denizden çıkmasıyla başlıyordu..
Aklımda kaldığı kadarıyla- sanatçı daha sonra: "Denizin soğuk suları beni azdırdı" gibi bir replikle, sahilde boylu boyunca yatmakta olan bir bayana yöneliyordu..
Sayın K., sıcak çarpmasından şikayetçi olduğunu sandığım bayanın ateşini -canla başla- öyle bi ölçüyordu ki valla onun bu sekansta gösterdiği müthiş performans, her türlü takdirin üzerindedir..

Yurt dışında çektiği bu ve benzeri filmlerle, dünya çapında şöhreti yakalamış, parayı da bulmuş bir yiğit Anadolu insanı olan Şahin K. -her şeye rağmen- çok renkli bu hayattan şikayetçi olup, oldukça da mutsuzdur..

Patronunun istismarından da bıkmış, usanmış eleman, canına tak eden bu vaziyetten kurtulmanın çaresini, Türkiye'ye dönmekte bulur..

Bodrum'a yerleşerek, turistleri şişme muzlara falan bindirip, eğlendirmeye başlar..
Şöhreti burada da peşini bırakmayan Şahin K., bir yandan çevresini saran, yerli-yabancı kadınlardan kurtulmaya çabalarken, bir yandan da ülke turizmine katkı vermenin yollarını arayıp bulmaktadır..

Şahin K. Vs Recep İvedik

"Bir süredir herkesin ağzını sulandıran şu Recep İvedik fenomeni, bakalım bize daha ne gibi komik tipler tanıtacak; daha nice acayip filmler izletecek?" deyu endişeyle beklerken geldi bu Şahin K.'lı Günah Keçisi..
Gördüm ve ürpererek şahitlik yaptım ki keşke bu arkadaş, eski işine devam etseydi de - umarsızca hayallerimi karartan- o 'denizden gelen yiğit' resmi, bu şekilde bozulmasaydı..




Recep İvedik'le karşılaştıracak olursak, aslında, filmlerin kaliteleri açısından ikisi de hemen hemen aynı düzeydeler; ama iş, başrollerini karşılaştırmaya geldiğinde fark oldukça büyüyor..
Şahin K.'nın -resmen- kabiliyetsizliği yanında, Şahan Gökbakar'ın oyunculuğu, Oscar'lık mertebesinde..

Koskoca Şahin K. yetmezmiş gibi, sanatını hep kibarca icra eden Nuri Alço ile doğrudan olaya giren Tecavüzcü Coşkun gibi iki azılı ırz düşmanını daha -hem de tamamen o eski özelliklerine binaen- kadrosuna katan film, bir de 'ahlakçılık' yapmaya ve bu adamlarla, kasaba gençlerine centilmenlik öğretmeye kalkışır ki ne desek boş valla..




Bi şekilde elde edilmiş yüksek teknolojik bir kamerayla, gerekli-gereksiz 'slow motion' sahneler çekip durma görgüsüzlüğünü iyice gözümüze sokan Günah Keçisi'nde, bütün oyunculukların yerlerde süründüğüne şahit olurken; belki de filmin tek olumlu ya da anlamlı sahnesi, Şahin K.'nın, kendisinin pornocu kimliğini öğrenerek cephe alan kasabalılara, 'ikiyüzlülük nutuğu' çekmesiydi ki valla o sırada ben de onun tam arkasındaydım..
Evet evet -yanlış duymadınız- arkasında!


Yönetmen: Cenk Özakıncı
Senaryo: A. Alper Erze
Oyuncular: Şahin K., Nuri Alço, Coşkun Göğen, Sevtap Parman, Ferdi Kurtuldu, Turgay Tanülkü, Yıldırım Memişoğlu, Derya Aydoğan
Yapım: 2010, Türkiye, 93 dk.


  0.5 / 5


(İşbu yazının bir kısmı Tersninja.com'da yayınlanmıştır)



2 yorum:

onur öztürk dedi ki...

bu filmin imdb notu 6.5 şaka gibi

numan dedi ki...

selamlar
o 6.5 tamamen manipülasyon sonucu..
imdb'de bu mümkün.
ayrıntıya bakınca saçmalık kabak gibi ortaya çıkıyor zaten..

normal şartlar altında tüm oylayanların yüzde 73.1 inin "10", yüzde 1.4 ünün "9", yüzde 1.3 ünün "8" vermesi gibi acayip bir tablo ortaya çıkamaz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...