Mütevazı boyuttaki gemisiyle,
memleketi olan Trabzon'dan yakın limanlara taşımacılık yapan
genç Yunus Kaptan (Caner Cindoruk), bir gün Batum'un bir
otelinde tanıştığı Nadya'ya aşık olur..
Evli olduğu halde, yakıcı bakışları
ve afili bıyıklarıyla kandırdığı tazecik kızı geceleyin
gemisine götürüp yatağına sokan bu 'utanmaz adam',
ertesi gün -Nadya'nın tüm ısrarlarına rağmen- ona veda
bile etmeden, hatta arkasına bile bakmadan, gemisinin halatını
çözdüğü gibi, çeker gider..
Uzun yıllar sonra, annesini daha
bebekken kaybetmiş bir öksüz olarak girdiği Batum'un
yetimhanesinden, genç bir kız olarak ayrılmak zorunda kalan
Katya (Anna Andrusenko), bir denizci olduğunu yeni öğrendiği
babasıyla tanışmak üzre Trabzon’a hareket eder..
Tamam, kızımız babasını
aramaktadır ama, artık torun sahibi bir emekli olmuş ve yaşlı
Yunus Kaptan (Kadir İnanır)'a dönüşmüş bu adamın
böyle bir kız evlattan hiç haberi yoktur ki..
Hoş haberi olsa n'olur ki..
Bir 'erkek' gibi, işlediği 'günah'ın
arkasında duramayan ve bir 'gemi sıçanı' gibi kamarasına
saklanan bu 'omurgasız' ve korkak adamdan ne köy olur, ne de kasaba!.
Kadınından erkeğine, çoluğundan
çocuğuna- Rus kızlarına direkt fahişe gözüyle
bakan bir çevrede babasını arayan, hatta bulan, ama ona
kendini inandıramayan bu genç kızın başının derde
girmesi an meselesidir..
Gayet haklı olarak ve genel bir bakışla -kadını tarafını tutarak- erkek ile kadın ya da anne ile baba arasında bir karşılaştırma yapan film, 'Yunus'un oğlu Veli' bağlamında -pek az da olsa- böyle anlayışlı, vicdanlı erkekler de vardır, vurgusu yapıyor..
O değil de aşığın korkağı da pek
fena oluyor yani; son tahlilde görülüyor ki, hem
kendisine, hem 'masum' aşkına, hem de cümle çevresine
sadece zararı dokunuyor..
Şu anda durum nedir bilemiyorum ama,
bölgede epeydir yoğun hissedilmiş 'Nataşa' sorununa, yeri
geldikçe eleştirisini yapan film, sanırım, öyküsünün
gerçekliğinden kaynaklanan, bir 'etki' gücüne
sahip..
'Yazın yediğin hurmalar kışın
kıçını tırmalar' özlü sözündeki öze
uygun bir süreci özenle izleyen film, bazı kurgu hataları
ve kötü oyuncu yönetimiyle ve de hamasi tavırlı
didaktik konuşmalar içeren 'yapay' diyaloglarıyla, ancak
vasat bir görünüm arz ediyor..
2.5 / 5
Yönetmen: Ahmet Sönmez
Senaryo: Nalan Merter Savaş
Tür: Dram
Oyuncular: Kadir İnanır, Anna
Andrusenko, Caner Cindoruk
Yapım: Türkiye, 2012