Tutuklayıp cezaevine koyduğu halde
aslında tam anlamıyla teslim alamadığı bir mahkumu, tek başına
bırakarak yalnızlaştırmanın ve giderek de hiçleştirmenin
en garantili yoludur tecrit..
F Tipi Cezaevleri de -bu konuda- tüm
dünyada denenmiş ve üstünlüğü kanıtlanarak
onaylanmış, 'yüksek güvenlikli' bir yöntemdir..
Bir nevi 'hapishane içinde
hapishane' demek olan bu olanaktan -Allah'ın izniyle- hızla
kalkınmakta olan ülkemizin yararlanmaması elbette
düşünülemezdi..
Devlet, -doğaları icabı- bir arada
oldukları müddetçe güçlü olan, sesleri
daha bi gür çıkan solcu taifesini zayıflatıp
susturmanın en ideal çözümünü böylece
bulmuştur..
Devreye sokulan bu 'modern' zindanlar,
öncelikle Devrimci mahkumları hizaya sokmanın bir aracı
olarak ve çok yoğun bir biçimde kullanılmaya
başlanınca, buna yönelik protestoların yükselmesi de
kaçınılmaz olur..
Ve 2000 yılı Aralık ayı geldiğinde,
devletin silahlı güçleri, bu protestoların tepe noktası
olan ölüm oruçlarını sona erdirmek bahanesiyle
-alay edercesine- 'Hayata dönüş' adını verdikleri bir
operasyona girişirler..
Onlarca ölümle sonuçlanan bu olayın 12. yılında, politik duruşları ve misyonlarıyla bir müzik grubu olmanın da ötesine geçen Grup Yorum, dokuz yönetmenin -konusu bu cezaevleri içinde ve etrafında gelişen- 10'ar dakikalık filmlerinden oluşan böyle bir projeyi gerçekleştirir..
Onlarca ölümle sonuçlanan bu olayın 12. yılında, politik duruşları ve misyonlarıyla bir müzik grubu olmanın da ötesine geçen Grup Yorum, dokuz yönetmenin -konusu bu cezaevleri içinde ve etrafında gelişen- 10'ar dakikalık filmlerinden oluşan böyle bir projeyi gerçekleştirir..
Ezel Akay, Sırrı Süreyya Önder,
Barış Pirhasan, Aydın Bulut, Hüseyin Karabey, İlksen
Başarır, Reis Çelik, Vedat Özdemir ve Mehmet İlker
Altınay'ın yönettiği bu kısa filmleri birbirine bağlayan
tek şey 'F Tipi Cezaevleri' ise, 'haberleşme topları' da oradaki mahkumların
birbirleriyle iletişimini sağlayıcı tek araçtır..
Tamamen gerçek olaylardan ya da
gerçek anlatımlardan yola çıkılarak kurgulanmış
öykülerden oluştuğu belirtilen kısa filmlerin tamamının
iyi olduğu söylenemez; ama, sanatsal kaliteleriyle öne
çıkan birkaçı, filmin bütününü de
sırtlıyor diyebilirim..
Taraf olması ya da kaynağı ve
içeriği açısından bakıldığında, filmlerden
Devrimci slogan ve marş seslerinin yükselmesini beklemek gayet
doğaldı; ki bunu da aynen gördük zaten..
Yalnız şurası kesin ki en iyi ve
dolayısıyla da en etkileyici bölümler, derdini
sloganların göz boyayan efektinden uzak bir biçimde,
dolaylı olarak anlatmayı tercih edenlere aitti..
Ki bunu özellikle belirtmek de boynumun borcuydu..
3 / 5
Yönetmen: Ezel Akay, Sırrı
Süreyya Önder, Barış Pirhasan, Aydın Bulut, Hüseyin
Karabey, Reis Çelik, Vedat Özdemir, Mehmet İlker
Altınay, Grup Yorum
Tür: Dram
Oyuncular: Tansu Biçer, Serkan
Keskin, Gizem Soysaldı, Fırat Tanış, Erkan Can
Yapım: Türkiye, 2012
tek kelimeye harikaydı...bir arkadaşın dediği gibi:
YanıtlaSilmaalesef çok güzel bir filmdi...