30.4.13

Qüfür :: Edep Yahu!.


"Limon Hoca, dini ve kitleleri sömürmek için dini bir sermaye olarak gören umut tacirlerinin lideridir. Hoca’nın ölmesinden sonra, baş müritleri onun yerine geçmek için birbirleriyle yarışır ve artık dergah çok çeşitli entrikalara sahne olur. Maşallah ve cemaatte sözü geçen diğer baş müritler, Limon Hoca’nın uzun zamandır kayıp olan oğlu Usko’yu bulup, babasının yerine oturtmak isterler. Olaylar bu şekilde gelişirken, derin bir aşk yaşayan Fatma ve Yusuf’un yolları da bu dergahta kesişecektir. Komedi türündeki filmin yapımcılığını Mustafa Delazy, senaristliğini ise Gani Rüzgar Şavata üstlenirken, yönetmen koltuğunda da aynı ikili oturuyor."

Çok afedersiniz ama, filmin hikâyesini özetleyen bu tanıtım yazısını buraya yapıştırmak zorunda kaldım..
Çünkü hep yaptığım gibi, öyküyü kafamda kalan haliyle buraya aktarmayı göze almak demek, o meşum görüntüleri düşünerek, o zulmü yeniden yaşamak anlamına gelirdi ki işte ben buna daha fazla dayanamazdım..


Türk sineması'nın geldiği yeri öğrenmek ve görüntülü olarak izlemek isteyenler için bu filmin mühim bir hizmet yerine getirdiğini düşünüyorum..
Yalnız dikkat!.
'Geldiği yer' derken, başlangıç noktasından bahsediyorum..




Arada bir cami imamını canlandıran Gani Şavata ortaya çıkıp, cennetin anaların ayakları altında olduğuna ve üç kağıtçı şeyhlere kanmamamıza dair vaaz veriyor da böylece bu mümtaz filmimiz -tek eksiği olan- 'kadınlarımıza yönelik' sosyal sorumluluk görevini yerine getirmiş oluyor..

Fadime Şahin'den Müslüm Gündüz'e hatta Adnan Hoca'ya göndermeler yapan, dinli imanlı, imamlı nikahlı, etli butlu, cinli şeytanlı, üfürüklü tükürüklü bir ortaoyunu..




Muhteviyatında Süleymen Demirel'in, Tansu Çiller'in, milli mamamız Matild Manukyan'ın da bulunduğu bir görsel çorba..

Bu acayip şeye ortaoyunu dedim ama, aslında o bile değil; ortaokul müsameresi desem, o da değil..
Kendisini benzetmeye çalıştığım bu gösterilerde en azından bir konu bütünlüğü, izleyecekleri bir yol, kendilerini disipline edecek bir kalıp vardır yahu..
Edep yahu!.






0.5/5



Yönetmen: Mustafa Delazy, Arafat Şavata
Senaryo: Gani Rüzgar Şavata
Oyuncular: Arafat Şavata, Cansu Taşkın, Ahmet Nesin, Ekrem Erkek
Yapım: 2013, Türkiye



1 yorum:

  1. Adsız6.10.14

    bende 10 üzerinden 1 veriyorum bu amatör işe

    YanıtlaSil