9.5.13

Muhalif Başkan :: İktidar Oyunları


Karısı ve kendine evlenmek için bir kız bulmuş 'öğretmen adayı' işsiz oğluyla yaşayan Zafer (Ferhan Şensoy), ahalisi başka yerlere göçen bir kasabada, bütçesi sıfırı tüketmiş bir belediyenin başkanıdır..

Dürüst yaşamak, namuslu başkanlık yapmak gibi 'demode' özelliklere sahip Başkan, kötü gidişattan kendisi de şikayetçi olup, bir çare aramaktadır..
Sadece dürüstlük -hele ki bu çakallar zamanında- ne işe yarar ki..

Ağbimizin, kendi beceriksizliği yetmezmiş gibi, tek başına kasabanın kanını iliğini sömürebilme kapasitesine sahip, 'rüşvetçiler kralı' bir yardımcıyla -hem de yediği her haltı bile bile- başkanlık yapmaya çalışmasını anlamak mümkün değildir..
Bu hususu senaristlere falan sorup da kimseyi zor durumda bırakmayalım lütfen..

Bu rezil adamın 'festivalli' önerilerine uyarak kasabayı kurtaracağını sanan Zafer Başkan'ın ayağını kaydırmaya çalışan Cengiz, tam da zamane ruhunun temsilcisi olarak, faaliyetlerine hız vermiştir..




Öte yandan, Zafer'in oğluyla, Cengiz'in kızının birbirlerine aşık olması, bu 'komik' kordelanın tuzu biberi olacak mıdır?.
Bence hiç umutlanmayın..

İyi niyetli bir girişimin, sadece niyette kalmış bir tezahürü olan Muhalif Başkan, varlığı görmezden gelinesi, mümkünse de sözü bile edilmeyesi bir kötü komedi..

Senaryonun kötülüğü büyük etken olmalı ama usta bildiğimiz ve çoğu kötü filmi varlığıyla izlenebilir hale getirdiğine bizzat tanıklık ettiğimiz Ferhan Şensoy'u, burada acemi bir oyuncu gibi görmek gerçekten üzücüydü..

Koskoca tiyatro duayeninin diyalogları bile, karşısında tutulan bir kağıttan okurcasına bir tutukluk, sunilik içindeydi.. diyeyim de siz anlayın artık..




O değil de, ben ne deliler gördüm, hatta bir zamanlar ben de resmen bir deliydim; ama bu kasabanın delisi kadar aklı başında ve efendi bir 'deli'ye hiç rastlamadım..

Sanatta muhalefet yapmayı, güncel vaziyeti eleştirmeyi, sadece, ortaya çıkarak hamasi nutuklar atmaktan ibaret sanmak eski ve kolaycı bir çözüm..

Beklendiği üzre, güncel siyasete gönderme yapma girişimler o kadar üstün körü ve cesaretten yoksun ki keşke bu yola hiç sapmadan, direkt komediye yüklenilseymiş..




Ferhan Şensoy hatırına, 'sıradan' çok film izledim ama buna katlanmak çok zor be seyirci..
Ama "Ben ustayı özledim ya," dersen eğer, yine de sen bilirsin..

   1 / 5



Yönetmen: Yüksel Torun
Tür: Komedi
Oyuncular: Ferhan Şensoy, Yusuf Atala, Ali Yaylı
Yapım: Türkiye, 2013