Filmin esas oğlanı Thomas (Raphaël
Personnaz), 'freelance' illüstratör olarak geçimini
sağlayan, biraz zorlarsak eğer 'yakışıklı' da denebilecek bir
genç adamdır..
Thomas'la, bir 'parti havası'nda
kaynaşarak tanışan, bu heriften doğru dürüst bir koca
olmayacağını anladığı anda da kıçına tekmeyi basan
'güzeller güzeli' Marie (Charlotte Lebon)'nin şansı
bundan sonra dönecek; belki de dünyanın en saçma,
ama en güzel para getiren işi olan, 'anne ve bebek üzerine
her şey' konseptli bir dükkan açarak, anne adaylarını
bi güzel yolmaya başlayacaktır..
Her şutlanan 'gerzek' erkek gibi, aşık olduğu kızı bir türlü unutamayan ve onu yeniden kazanabilmek için de 'ideal koca/baba' rolüne bürünmeyi düşünen oğlan, üst kattaki komşunun yeni doğan çocuğunun kucağına düşmesiyle, aradığı 'malzeme'yi de bulmuş olur.. (Bu cümlede hiçbir mecaz çalışması yoktur; aynıyla vakidir.)
Elalemin bebeğini kaptığı gibi soluğu Marie'nin dükkanında alan Thomas'ın takındığı, 'çocuğuyla ilgilenen örnek baba' görüntüsünün işe yaramayacağını söylemek biraz zor ama, hele bi durun bakalım..
Bu biraz da benim klişem olacak belki
ama, söylemeden de geçemiycem; ki bu gayet sıkıcı
filmin en güzel tarafı, Charlotte Lebon'un güzelliğiydi..
Bu ne denli doğru bir düşünce
biçimi ya da bir tespit bilemiyorum; ancak, söylemek de
zorundayım: Nasıl olur da bir yönetmen, ilk uzun metrajlı
film 'kontenjanı'nı, böylesine sıradan bir mevzuyu, böylesine
duygu ve heyecan yoksunu bir üslupla anlatarak harcayabilir;
doğrusu bunu hiç aklım almıyor..
Ben mi bu işi çok ciddiye
alıyorum yoksa?.
Tamam yönetmen var, 'yönetmen'
var..
Zanaatkâr var, sanatçı
var..
Yine de, ne olursa olsun, bu senin ilk
filmin yahu!.
Herhangi bir Tv dizisinin bir bölümünün
bir kısmını anca doldurabilecek nicelik ve nitelikteki bazı 'komik' sahnelerden ibaret
bir senaryoyla ortaya çıkıyor; üstelik bir de ilk filmini gerçekleştiriyorsun..
'Herkes bir sanat eseri, bir başyapıt çıkarmak
için uğraşmalıdır' diye bir kural da yok öte yandan; yalnız,
insan kendisini birazcık da zorlar be kuzum..
Sendeki bu rahatlığa, bu
boşvermişliğe ne desem boş ey Clément
Michel!.
Oysa, işin teknik kısmını ve oyuncu
yönetimini gayet de iyi halletmiş bir yönetmen olarak,
belli ki bi yeteneğin de var yani..
Neyse dostum, ne zamandır hep aklımda
olan bir tespit, sonunda senin başına patladı bugün; hadi geçmiş
olsun..
La stratégie de la poussette /
Aşk Taktikleri / The Stroller Strategy
Yönetmen: Clément Michel
Senaryo: Louis-Paul Desanges, Clément
Michel
Oyuncular: Raphael Personnaz, Charlotte
Le Bon, Jerome Commandeur
Yapım: 2012, Fransa, 90'
2 / 5