Dünyanın düzeni, kadının
konumu ve savaş gibi konularda seyirciyi eğlenceli bir yolculuğa
çıkaran ödüllü oyunun sahne tasarımını Ali
Yenel, giysilerini Özlem Kaya, ışık tasarımını Yüksel
Aymaz yapıyor.
Bertolt Brecht’in şiir, şarkı ve öykülerinden Genco Erkal'ın uyarladığı ve de Tülay Günal ile birlikte rol aldığı Ben Bertolt Brecht, Tiyatro Tiyatro Dergisi ve Ankara Sanatseverler Birliği’nce 'Yılın Yapımı'; Tiyatro Eleştirmenler Birliği’nce 'Yılın Tiyatro Oyunu Ödülü'; Afife Jale Tiyatro Ödülleri 2012’de 'En İyi Kadın Oyuncu' ve Sadri Alışık Ödülleri 2012’de 'En İyi Kadın Oyuncu' ile 'En İyi Erkek Oyuncu' ödüllerine layık görülmüş..
Bertolt Brecht’in şiir, şarkı ve öykülerinden Genco Erkal'ın uyarladığı ve de Tülay Günal ile birlikte rol aldığı Ben Bertolt Brecht, Tiyatro Tiyatro Dergisi ve Ankara Sanatseverler Birliği’nce 'Yılın Yapımı'; Tiyatro Eleştirmenler Birliği’nce 'Yılın Tiyatro Oyunu Ödülü'; Afife Jale Tiyatro Ödülleri 2012’de 'En İyi Kadın Oyuncu' ve Sadri Alışık Ödülleri 2012’de 'En İyi Kadın Oyuncu' ile 'En İyi Erkek Oyuncu' ödüllerine layık görülmüş..
Koreografisini Tan Temel ve Sernaz
Demirel’in üstlendiği oyundaki Brecht’e ait şiir ve
öyküleri dilimize A. Kadir, Asım Bezirci, Ali Sait, Arif
Gelen, Can Yücel, Gülen Fındıklı, Hasan Kuruyazıcı,
Sevgi Soysal ve Zehra İpşiroğlu, şarkı sözlerini ise Genco
Erkal ve Tuncay Çavdar çevirdi.
Yönetmenliği Genco Erkal’a ait
oyunun müzik yönetmeni ise, aynı zamanda müzikleri de
düzenleyen Emin Fındıkoğlu.
Dostlar Tiyatrosu tarafından sahneye konan Ben Bertolt Brecht, 14 Şubat, Cuma akşamı saat 20:30’da Trump Kültür ve Gösteri Merkezi’nde..
Biletler, Biletix ve salonun gişesinden
temin edilebilir.
Durun!. Benim de diyeceklerim var ::
Bu oyunu geçenlerde Trump
Towers'ın tıklım tıklım dolu tiyatro salonunda seyrettim..
"Ben Bertolt Brecht
Kara Ormanlar'dan şehre taşımış
anam beni
çekip gidene dek ben bu dünyadan
çıkmayacak ormanların soğuğu
içimden."
Karartılmış sahnede beliren Genco Erkal, kendine has sesi ve vurgusuyla, tüyleri daha da bi
diken diken eden bu şiirle açar oyunu..
Türk Tiyatrosu'nun -yaşlanan ama
ihtiyarlamayan- bu büyük oyuncusuna, Tülay Günal
eşlik ediyor ki hem de nasıl..
Bilenler bilir zaten- Genco Erkal'ın
oyunculuğuna, inanılmaz performansına ne diyebilirim ki
hayranlıktan öte..
Tülay Günal ise, "Genco'cuğum
istersen bırak da tek başıma oynayayım ben bu oyunu"
dercesine sahneyi dolduran, mükemmel bir oyunculuk sergiliyor..
Erkal'ın, Epik Tiyatro'nun babası, Komünizm'in has evladı Brecht'ten miras şiirler, öyküler ve müziklerle -anlamlı bir içerik ve üslupla- oluşturduğu bu tek perdelik kabare, kapitalizmin -kan, gözyaşı ve pislikle kaplı- iç yüzünü kabak gibi ortaya koyarken, sadece ve sadece egemenlerin yediği haltlardan oluşturulmuş Dünya Tarihi'ni de çöpe atıyor..
Durmuyor; 'yoksul öğütücü'
savaşların arkasına saklanıp da ellerini ovuşturanların
ipliğini de bir bir pazara çıkarıyor..
Bir örnek:
Tahterevallinin alt tarafında yoksul
kalabalıkların üst üste yığılmasıdır, diğer
taraftaki az sayıda zenginin, en yüksekte, en müreffeh
yaşamasını sağlayan..
Yani yoksulların varlığı ve
çokluğudur zenginin varlık sebebi; öyleyse hiç
ister mi zengin, kendi tarafına doğru ilerlemesini fukaranın,
yanına ulaşıp da servetini paylaşmasını..
Zaten ezelden güçlü
olan metni Genco Erkal, bazı 'bizden' motiflerle de süslüyor
ve "Askerlik yan gelip yatma yeri değildir" diyor mesela..
Bilmiyorum, söylememe pek gerek
var mı?.
Gidin görün bence, halâ
görmediyseniz..
Hem isterseniz bi ara, "Günlerin
bugün getirdiği baskı zulüm ve kandır" sözüyle
yükselen 1 Mayıs Marşı’na, eşlik de edersiniz..