24.11.2013

Erkek Tarafı :: Erkek eşittir Testosteron


İptal edilen düğün sonrası bir restoranda oturan yedi adamın bazen komik, bazen hüzünlü ve çoğu zaman eğlenceli erkeklik hikayelerinin samimi bir dille anlatıldığı Erkek Tarafı, dikkat çeken oyuncu kadrosuyla, Testosteron oyununun hayranları tarafından takibe alındı.

Film, yedi erkeğin cinselliğe, kadına ve doğaya erkekçe bakışlarına odaklanırken bu bakışın trajikomik hallerini ortaya koyuyor.
Bunu yaparken de kadınların erkeklerin dünyasındaki önemini ve erkek egemen dünyanın çarpıklıklarını gözler önüne seriyor.

5 yıl boyunca Kemal Aydoğan yönetiminde kapalı gişe sahnelenen Testosteron oyunundan uyarlanan Erkek Tarafı, 22 Kasım’da tüm Türkiye’de vizyona girdi.


Polonyalı yazar Andrzej Saramonowicz tarafından kaleme alınan şaşırtıcı ve eğlenceli tiyatro oyunu Testosteron’un adaptasyonu İlksen Başarır, Mert Fırat ve Kemal Aydoğan tarafından gerçekleştirildi.


Mars Entertainment Group ve Kutu Film ortak yapımı olan ve aynı zamanda BKM ve 1000 Volt işbirliğiyle gerçekleştirilen Erkek Tarafı, müzikleriyle de dikkat çekiyor.

Özgün müziklerini Taner Yücel ile Gevende grubundan tanıdığımız Ahmet Kenan Bilgiç ve Okan Kaya’nın beraber yaptığı filmde ayrıca Ümit Besen’in unutulmaz şarkısı Nikah Masası da farklı bir versiyonuyla izleyicilerin karşısına çıkacak.


Çok çok iyi kotarılanlar dışında- pek de hoşlanmadığım bir tiyatro türü olan vodvil kalıplarını, 'seksist'in zirvesinde gezinen edepsiz bir dil ve sunturlu küfürlerle bezeyerek, 'modern' bir komedi çeşnisi kazandırmak hedefinde, başarıyı yakalayamamış bir 'oyun-film' Erkek Tarafı..


Kadın-erkek ilişkisi üzerine, herkesin ezbere bildiği hususlara, 'Erkek eşittir Testosteron' formülüyle bodoslama dalan metin, incelikten yoksun ve oldukça sıradan bir güldürü anlayışına sahip..
Buna karşın, arada bir -denk gelip de- doğru noktalara temas ederek güldürmesi, onun iyi bir metin yapamıyor maalesef..

'Erkeğin motivasyon kaynağı, sadece ama sadece kadındır' mealindeki 'ibretlik' tespit, buna örnek gösterilebilir..
Yine de bu 'ender-i nadirat' vaziyet -en fazla- eser miktarda da olsa şeker tadı alınabilen, keçiboynuzu kemirmeyi akla getiriyor..


En fazla elini kolunu sallayanla, en çok bağıranın; en sesli gülenle, en hönkürerek ağlayanın en iyi oyunculuk ödülünü kapacağı vehmi içinde kendini perişan eden -kalburüstü- aktörler..

Varlığı icabı- tiyatro sahnesi gibi kısıtlı bir mekan için yazılmış ve uygulanmış bir yapıtı, sinema gibi olanakları sonsuz bir medyuma aktarırken 'sıfır yaratıcılık'la, kameranın sadece 'record' işlevini kullanmayı tercih etmiş -hem de anlı şanlı- bir yönetmen..
Gerçekten acınası bir manzara bu, sayın seyirciler!.

O değil de, filmin gösterimi öncesi, 'keşke zamanında şunun oyununu izleseydim' diye hayıflanırken, film bittikten sonra, 'Allah korumuş beni meğer' diye düşünmeden edemedim..


Yönetmen: İlksen Başarır
Oyuncular: Mert Fırat, Emre Karayel, Timur Acar, Onur Ünsal, Metin Coşkun, Tuna Kırlı, Cihan Ercan
Yapım: 2013
Tür: Komedi
Süre:120 dk.

  2 5


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...