8.1.14

Kusursuzlar :: Hepimiz Kadar Suçsuzlar


İstanbul’dan kaçarak Çeşme’ye anneannelerinin yazlığına giden iki kız kardeşin, sırlarla örülü, gerilim dolu hikayesi.

Lale ve Yasemin, dışarıdan bakıldığında birlikte vakit geçirmek için tatile gelmiş gibi gözükseler de onları İstanbul’dan Çeşme’ye sürükleyen bir olay vardır.

Lale ve Yasemin arasında yılların biriktirdiği karşılıklı hayal kırıklıkları, ortak bir sırrı taşımanın verdiği yükle beraber su yüzüne çıkmaya başlar.

Yan komşuları Kerim'le tanışmalarının ardından kardeşler arasında ilk günden beri devam eden gerilim giderek tırmanır.

Kardeşler bir yandan öfke, hayal kırıklığı ve intikam duygularıyla, öte yandan kan bağının verdiği ağırlıkla mücadele etmek zorunda kalırlar.


50. Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde 'En İyi Film', 'En İyi Yönetmen', 4. Malatya Film Festivali'nde de 'En İyi Kadın Oyuncu' ödüllerine layık görülen filmin yönetmen koltuğunda Ramin Matin oturuyor.


Başrolleri Esra Bezen Bilgin ve İpek Türktan Kaynak'ın paylaştığı, İbrahim Selim, Mehmet Ali Nuroğlu, Suna Selen, Melih Düzenli gibi oyuncuların da performanslarıyla göz doldurduğu filmin görüntü yönetmenliğini Deniz Eyüboğlu Aydın yaparken, sanat yönetmenliğini de Elif Taşçıoğlu üstleniyor.

Ses tasarımı Oğuz Kaynak ile Theron Patterson imzası taşıyan Kusursuzlar'ın müzikleri Barış Diri’ye, kurgusu ise, Theron Patterson’a ait.




Canavarlar Sofrası (2011) ile distopik hikâyesini ‘yerli film’ tadından tamamen uzak, cesurca bir içerik ve teknikle anlatmayı becererek, Türk Sineması’nda bir ilki gerçekleştiren Ramin Matin, Kusursuzlar'la birlikte sinemasını daha da ileriye taşıyor..

Notumu henüz erken mi veriyorum bilemiyorum ama, Matin'in son yıllarda ortaya çıkan en 'özgün' yönetmenlerden biri olduğunu söyleyebilirim..


Kusursuzlar'ın, önceki filmle ilgili 'gizli' bir benzerliği var: Çoğumuzdan farklı olmayan 'normal' insanın, potansiyelde tutamayarak ortaya çıkardığı şiddete olan yakınlığı ya da yatkınlığı ve bu durumu -olaya bilinçaltını hiç karıştırmadan söylersek- kolaylıkla tolere edebilmesi..

Tarihsel ya da anısal yönü de bulunan akrabalık ilişkisinin dayattıklarıyla, pratikte yaşananların çelişkisini ve bu çelişkinin yarattığı anlık tepkileri kardeş iki kadın üzerinden ve de müthiş bir yetkinlikle anlatan film -aynı zamanda- toplumda hüküm süren erkek egemenliğine yönelik 'kadın direnişi'nin farklı mertebelerini de gösteriyor..


Aynı meseleler karşısındaki iki ayrı karaktere sahip iki insanın yaklaşım farkını da ortaya koyan Kusursuzlar, ortak ve son derece mühim bir sırrın gerilimiyle diken üstünde otururken 'normalmiş' gibi yapmanın huzursuzluğunu, başarıyla yarattığı 'tekinsiz' atmosferiyle, daha da belirgin kılıyor..

Son olarak, Ramin Matin'in -çok belirgin hissedilen- oyuncu yönetiminin etkisiyle daha da bi parlayan başroldeki oyuncular, Esra Bezen Bilgin ve İpek Türktan'ın performanslarından bahsetmezsem eğer günah işlemiş olurum..
Ki onlar gerçekten kusursuzlar!.





  4 5