24.7.14

In Fear / Korku Yolu


Tom ve Lucy tatillerini bir değişiklik yaparak bir taşra motelinde geçirmek isterler.
Fakat otele doğru giden yollarda, tabelalarda bir gariplik vardır.
Genç çift karanlığında çökmesiyle birlikte aynı yollardan geçtiklerini, içinden çıkamadıkları daireler çizdiklerini fark ederler.
Dar yollardan oluşan bir labirentin içinde sıkışmışlar; kendi arabalarında tuzağa düşürülmüşlerdir.
Göremedikleri bir adam, onların tüm korkularıyla oyun oynamaktadır.
Güvenli oldukları tek yerin arabanın içi olduğuna karar verirler.

mmknmrtb notu ::

Korkunun en yakın arkadaşı olan, 'bilinmeyen, yabancı, ıssız yer' kombinasyonunu, araba içi ve labirente dönüşmüş bir yolun klostrofobik ruhuyla iyi harmanlayan, iyi oynanmış bir film..

Mantıksızlıklar allahın emri de.. çok şeyi göstermekten kaçınarak, sadece 'gizem'in karanlığına ve kolaycılığına sığınan senaryosu da eksisi..
İzleyin görün gari..

  3 5


YÖNETMEN

Herhangi bir kayıt yapmadan yalnızca sinema derslerini takip ederek sinemaya atılan Jeremy Lovering’in ilk işi makinistlikti.

Ödül kazanan kısa filmleriyle kameranın arkasına geçen Lovering, casusluk dizisi MI5 ve komedi dizisi Teachers’ı yönetti.
Bunların yanında Ray Winstone ile Vincent’da ve Mark Frost ile bir BBC Martin Amos uyarlaması olan Money’de birlikte çalıştı.


Çektiği televizyon filmleri arasında Tom Hiddlestone, Imogen Poots ve Olivia Williams’lı Miss Austen Regrets de yer alıyor.
Bu filmle birlikte uluslararası alanda tanınırlık kazandı.
Diğer çalışmaları arasında Sex and Lies, BBC belgeseli Killing Hitler ve Irak’a giden bir Amerikalı askerin hayatını anlattığı The Ultimate Bullet yer alıyor.


YÖNETMENİN FİLMOGRAFİSİ

2014 SHERLOCK – Televizyon Dizisi
2013 KORKU YOLU
2010 MONEY – Mini-Televizyon Dizisi
2008 MISS AUSTEN REGRETS – Televizyon Dizisi
2004 MURDER PREVENTION / SEX AND LIES – Televizyon Dizisi
2003 KILLING HITLER – Televizyon Belgeseli
2001 TEACHERS – Televizyon Dizisi
1997 THE LYING GAME – TELEVİZYON DİZİSİ




Jeremy Lovering 'In Fear' Hakkında Konuşuyor

“Birkaç yıl önce İrlanda’nın ücra bir köşesinde yaşayan bir aileyi ziyarete gidiyordum.
Hiçliğin ortasındaki evlerine varmak için ana yoldan ayrılıp işaretleri takip etmem gerekiyordu. İşaretler, beni yoldan saptığım noktaya geri götürmüştü. Bir yerde yanlış köşeden döndüğümü düşünerek bütün işaretleri yeniden takip ettim ama sonuç aynıydı: Başladığım noktaya dönmüştüm. Hava kararmaya başlamış, şiddetli bir yağmur inmeye başlamıştı.”


“Kendimi bir korku hikayesinin ortasında bulmuş gibi hissettim. Dışarıda gizli bir gücün olduğunu düşünmeye başlamış bile olabilirdim. Sonra şansımı yeniden denedim. Bu sefer çıkmaz bir yola girdiğimi düşünüyordum ki biraz ileride yeni bir işaret gördüm ve o işaret de beni başladığım noktaya getirdi. O ilk noktada bir bar vardı. Bara girdim ve durumu anlattım. Gülüşmeler oldu. Bardakiler bir şaka olarak, işaretlerin yerini değiştirerek bütün yolların barın olduğu noktaya çıkmasını sağlamışlar.”


“Korku Yolu, bu deneyimimden ortaya çıkan bir iş. Çok kanlı öğeler kullanmak yerine psikolojik gerilime ağırlık vererek korkuyu yansıtmaya çalıştım. Bir evde yaşanabilecek saldırının arabaya uyarlanması fikri ve klostrofobiyi daha gerçekçi biçimde gösterebilecek olma özgürlüğü hoşuma gitti.”




In Fear / Korku Yolu

Yönetmen: Jeremy Lovering
Yapımcı: James Biddle, Nina Park
Oyuncular: Iain De Caestecker, Alice Englert, Allen Leech
Müzik: Daniel Pemberton, Roly Porter
Süre: 85 dakika