25.05.2015

Helak: Kayıp Köy :: 19. Köy yolcusu kalmasın



Türk sinemasında popülerliği gitgide artan korku-gerilim filmlerine bir yenisi daha ekleniyor. 
Filmde; hırslarının esiri olmuş bir ailenin, işledikleri suçu gizlemek için kaçarken sığındıkları köyde başlarına gelen olaylar anlatılıyor. 

Köyde güvende olduklarını sanıp saklanırken, burada yaşanan bir takım paranormal olaylar hepsinin korkulu rüyası olur. 
Onlar saklandıkları bu köyden çıkmaya çalıştıkça, 19. köy tüm aile için derinleşen bir labirente dönüşecektir.

2014 yılının korku filmlerinden Azazil ’in de yönetmenliğini yapan Özgür Bakar Helak: Kayıp Köy ’de karşımıza senarist ve yönetmen olarak çıkıyor.

Elbet bir gün öleceksin 

Hep politikacılar mı dini siyasete alet edecek; meydanlarda Kuran teşhir ederek seçimlerde falan destek arayacak..
Bildiğiniz gibi- bazı sinemacılar da filmlerinde dini motifleri kullanacak, Kuran surelerini senaryolarına pek de güzel malzeme edecektir..
Bence haklarıdır; sonuna kadar da varsın etsinler..


Özgür Bakar da bu hakkını dilediği gibi kullanmaya niyet etmiş ve bundan önceki filmi Azazil: Düğüm'de bu niyetini pek bi heyecanla, pek de güzel uygulamaya sokmuş, değerli bir sinemacı kardeşimizdir..


O filmde, bilumum din kökenli çarpılmalara, şeytanla yüz göz olma, cinlerle teşrik-i mesaide bulunma gibi belalara duçar olmuş insanlara, tıp dünyasının -Darwinist olmaları dahi kuvvetle muhtemel- laik görüşlü nice doktor ve profesörlerin asla bir çare üretemediğini görmüş; dini tarafları kuvvetli (İmam Hatip mezunu olmaları tercih sebebidir.) bir takım 'metafizik' uzmanlarının -Allahın izniyle- o zavallılara nasıl derman olduklarına şehadet ederek, göz yaşlarına gark olmuş idik..


Bu sefer, çarpılma falan olmadan, direkt olarak cartayı çekmiş -yani- nalları dikmiş -yani- kuyruğu titretmiş -yani mevzuya daha da uygun olarak- imamın kayığına binmiş insanların yani mevtanın mezarlıkta yerlerini aldıktan hemen sonra başına gelenleri ibretle izliyoruz..
Ki ben bu olanları dehşetle gördükten sonra kesinlikle ve her ne pahasına olursa olsun ölmemeye yemin etmiş bulunuyorum; valla ne yapıp edip siz de ölmeyiniz efenim..



İmamın kayığına bineceksin

Filmin hemen başında kefeniyle mezarına yatırılan, üstüne tahta parçaları dizilip toprak da yığıldıktan hemen sonra -nedense- kendine gelen bir merhumun (nedense deme, allahın hikmeti işte) can havliyle kafayı kaldırması ve üstündeki tahtaya çarpıp öldüğünü anlama sahnesini izleyen biz seyirciler de anlarız ki bu seferlik mevzumuz budur; oturup bakınız, ibretinizi alınız..


Aslında ne Kuran'da ne de dinde yeri olmayan -ama allahı var- gayet sinematografik bir içeriğe sahip olan 'kabir azabı'nın metaforlaştırılarak anlatıldığı Helak: Kayıp Köy, 'fena değil' düzeyde bir atmosfer oluşturmayı başarsa da, senaryo ve diyalogların zayıflığıyla, oyuncuların 'amatörce acemilik' misali perdeye yansıyan halleriyle, yönetmenin önceki filmi olan Azazil'in -maalesef- gerisinde kalıyor..


Tabii bu arada akla şu da geliyor: Dinin kendisinin bile kabul etmediği, ama bin yıldır cahil halkı yalan yanlış bilgilerle korkutarak geçimini sağlayan bir takım hacı hoca takımının ölüm ve sonrasına değgin hurafelerini alıp da bir korku filmine senaryo malzemesi yapmanın pek de etik olmaması..


Yanlış anlaşılmasın, bu tür veya benzeri 'uydurma' motiflerle kitap da yazılır, film de yapılır ki bence hiçbir mahzuru yok; yalnız, bunları bir dinin asıl ve gerçek unsurları gibi gösterip, onun kutsal kitabından surelerle falan olayın desteklenmesidir problemli olan..



Helak: Kayıp Köy 

Senarist Yönetmen: Özgür Bakar
Oyuncular: Soydan Soydaş, Ömer Güney, Poyraz Yılmaz, Alpay Aksum, Süleyman Kabaali, Fırat Tanış
Yapım: 2015, Türkiye

  2 / 5


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...