16.6.16

Warcraft: İki Dünyanın İlk Karşılaşması



Legendary Pictures ile Universal Pictures’dan gelen Warcraft: İki Dünyanın İlk Karşılaşması, Blizzard Entertainment’ın global fenomenine dayanan dünyaların çatıştığı destansı bir macera.

Medeniyeti dehşet saçan istilacı bir ırk olan Ork savaşçılarıyla karşı karşıya kalan barışçıl Azeroth krallığı savaşın eşiğindedir.
Orklar başka bir yerde koloni kurmak için kendi ülkelerinden kaçmıştır.
İki dünyayı birleştiren bir kapı açıldığında bir ordu yıkımla, diğeri de yok olmayla karşı karşıya kalır.
İki zıt taraftan iki kahraman ailelerinin, halklarının ve ülkelerinin kaderini belirleyecek bir çarpışma seferine çıkarlar.

Böylece savaşın birçok yüzünün olduğu ve herkesin bir şey için savaştığı görkemli bir güç ve fedakarlık efsanesi başlar.

Yönetmenliğini DUNCAN JONES’un (Moon, Source Code) yaptığı, CHARLES LEAVITT (Blood Diamond) ve Jones tarafından yazılan Warcraft: İki Dünyanın İlk Karşılaşması’nda TRAVIS FIMMEL (TV’deki Vikings) Komutan Anduin Lothar rolüyle; PAULA PATTON (Mission: Impossible—Ghost Protocol) yarı Ork Garona rolüyle; BEN FOSTER (Lone Survivor) büyücü muhafız Medivh rolüyle; DOMINIC COOPER (TV’deki Preacher) Kral Llane Wrynn rolüyle; RUTH NEGGA (World War Z) Leydi Taria rolüyle; TOBY KEBBELL (Dawn of the Planet of the Apes) Ork şefi Durotan rolüyle; ANNA GALVIN (TV’deki Legends of Tomorrow) vahşi koruyucu Draka rolüyle; BEN SCHNETZER (Pride) asi genç büyücü Khadgar rolüyle; ROB KAZINSKY (Pacific Rim) Ork komutan yardımcısı Orgrim rolüyle; CLANCY BROWN Ork savaş komutanı Blackhand rolüyle ve DANIEL WU (TV’deki Badlands) Ork şaman Gul’dan rolüyle yer alıyor.


Warcraft: İki Dünyanın İlk Karşılaşması’nı beyaz perdeye aktarırken Jones ile birlikte gişe rekortmeni yapımcılar CHARLES ROVEN (Batman v Superman: Dawn of Justice, The Dark Knight üçlemesi), THOMAS TULL (The Hangover, Godzilla), JON JASHNI (Pacific Rim, Godzilla), ALEX GARTNER (Get Smart, The Upside of Anger) ve STUART FENEGAN (Moon, Source Code) yer almış.

Epik 3D maceranın kamera arkası ekibi başarılı sanatçılardan oluşuyor.
Oscar ödüllü yapım tasarımcı GAVIN BOCQUET (Star Wars Episode III—Revenge of the Sith), Oscar ödüllü görsel efektler süpervizörü BILL WESTENHOFER (Life of Pi), Oscar ödüllü editör PAUL HIRSCH (Star Wars), görüntü yönetmeni SIMON DUGGAN (The Great Gatsby), kostüm tasarımcı MAYES RUBEO (World War Z), akrobasi koordinatörü TOM STRUTHERS (The Dark Knight) ve besteci RAMIN DJAWADI (HBO’daki Game of Thrones) de ekipte yer alıyor.

JILLIAN SHARE (Crimson Peak) ve BRENT O’CONNOR (We Are Marshall) Blizzard Entertainment’’tan MICHAEL MORHAIME ve PAUL SAMS ile birlikte sorumlu yapımcılar olark görev alıyorlar.

Blizzard’dan ROB PARDO, CHRIS METZEN (Blizzard) ve NICK CARPENTER ise REBECCA STEEL ROVEN (gelecek film Wonder Woman) ile birlikte yapımı gerçekleştiriyorlar.

Bir Legendary Pictures, Blizzard Entertainment ve Atlas Entertainment yapımı olan Warcraft: İki Dünyanın İlk Karşılaşması’nın dağıtımı Universal Pictures’a ait.

BU DÜNYALARLARA GİRİŞ

Azeroth’da, karanlık ve aydınlık büyü, bu sıra dışı dünyanın yaşam gücü ve bu gezegende yaşayan herkesin kaderini şekillendiren doğal düzenin bir parçasıdır.
İnsan ülkesi, Kral Llane (Cooper) ve kraliçe Leydi Taria (Negga) tarafından yönetiliyor.
İkisi de görkemli, barış dolu şehir Stormwind’de yaşayan iyi hükümdarlar.

Çocukluğundan beri Kral Llane’in yanında savaşmış olan güçlü savaşçı Anduin Lothar (Fimmel), Azeroth’un askeri güçlerinin komutanı.
Bu huzur dolu krallık uzun yıllar refah içinde yaşamış ve Kirin Tor olarak bilinen, bulutların içinde, yerçekimine karşı gelen bir kale olan uzaktaki Dalaran’dan güç dengesini koruyan bir büyücüler konseyi tarafından korunuyor.

Azeroth’un koruyucusu ve en güçlü büyücüsü Medivh (Foster), Kral Llane ve Lothar’la birlikte vatandaşları her ne pahasına olursa olsun koruma emrini vermişler.
Ama Khadgar (Schentzer) adlı genç bir sihirbaz daha yüksek bir gerçeği araştırmak için yaşlılara karşı gelmekte kararlıdır.
Azeroth, savaşın eşiğindeyken arayışında yolu Komutan Lothar’la kesişecek ve sonunda hepsinin kaderlerini yeniden şekillendirecektir.

Çoklu evrenin başka bir tarafında Draenor, Ork olarak bilinen bir ırka ev sahipliği yapmaktadır.
Orklar, savaş ve çatışmanın olmadığı bir hayat bilmeyen, gururlu, vahşi insanlardır.
Büyük dişli savaşçılar, 2,5 metre boyundadır, özel zırhları ve acımasız çelikten dövülmüş silahları vardır.
Savaş abideleridir ve savaşmak için doğarlar, hayatta kalmak için beslenirler.
Ama Ork gezegeni ölmektedir ve eğer türleri devam edecekse evlerini terk etmeleri ve başka bir dünyaya seyahat etmeleri gerekmektedir.
Hayatlarını sürdürmeleri için fethetmeleri gerekmektedir.

Liderleri kurnaz, zalim şaman Gul’dan (Wu) Ork türünün kurtuluşu olabilir.
Karanlık ve tehlikeli bir büyü kullanarak yeni bir dünyaya kapı açmıştır.
Ork’ların en acımasız savaşçısı ve savaş komutanı Blackhand’in (Brown) desteğiyle umutsuz Ork klanlarının Horde adıyla bilinen bir istila ordusu altında bir araya getirir.
Tüm diğer klan şefleri Gul’dan’ın Azeroth’u istila etme ve halkını yenme direktiflerine riayet etseler de bir Ork ayrı durmaktadır.

Frostwolf klanının sevilen lider Durotan (Kebbell) Gul’dan’ın iktidara gelmesinden önce daha sade ve asil bir dönemi hatırlamaktadır.
İktidardaki hükümdarından şüphelense ve rahatsız olsa da Durotan, karısı Draka (Galvin), komutan yardımcısı Orgrim (Kazinsky) ve tüm Frostwolf klanı Azeroth’a giden Karanlık Portal’dan topluca çıkmak üzere kardeşlerine katılmıştır.

Geçişlerine olanak veren ölüm büyüsünden korkmaktadırlar, ama halklarının hayatta kalması için başka seçenekleri yoktur?

Vatanlarından ayrılmış ırkı Azeroth’a vardığında Durotan, bu dünyayı yeni evleri yapmanın daha iyi bir yolu olup olmadığını merak etmeye başlar.
Ve yalnız değildir. Büyüleyici yarı insan yarı Ork savaşçısı Garona (Patton) bu iki dünyaya da ait olmayan boyun eğmez biridir.
Sonunda sadakati hangisine olacaktır; kendisini köle yapmış klan halkına mı, yoksa azat etmiş düşmana mı?
Karanlık kapı açılıp bu iki büyük orduyu doğrudan çatışmaya sokunca bir taraf yıkımla, diğer taraf da yıkıcı yok oluşla yüzleşir.
Küresel yok oluşla tehdit eden bir istilanın gölgesinde iki zıt taraftan iki kahraman Lothar ve Durotan tek yanıtın savaş olup olmadığını sorgulamak üzere ayaklanır.

KARAKTERLER HAKKINDA

Garona

Ork büyücüsü Gul’dan’ın kölesi olan Garona, büyüleyici bir yarı Ork’tur.
İki dünyadan doğmadır ama ikisine de ait değildir.
Kırılmış kemikler daha güçlü kaynar ve Garona’nınkiler de hayal edebileceğinizden daha güçlüdür.
O ölümden dönmüş biridir. İki dünya arasında kalmış, dışlanmış biridir.
Garona, kabul edilmek ve bir yere ait olmak için savaşır.
Kendine yeten bir savaşçı olmak için acı çekmeyi güce dönüştürür, hayatta kalmak için kendisinden korkulan biri olması gerektiğini anlar.
Ama insan Lothar’ın cesaretine ve büyüsüne kapıldığında onun yanında savaşacağına yemin eder.

Anduin Lothar

Lothar, korkusuz bir savaşçıdır.
Halkının güvenliğini sağlamak ve tek oğlunu korumak amacıyla yenmesi imkansız bir düşmana karşı dünyanın sonu olacak bir savaşa son vermek için, kralı için sadık bir şekilde savaşır.
Azeroth’un koruyucusu olmak için gereken her şeyi feda etmiştir ve çoğunlukla kişisel ilişkileri pahasına da olsa ülkesine olan sadakatiyle hareket eder.
Kimsenin girmesine izin vermek istemeyen Lothar, hayatlarını kralına ve ülkesine adayanları temsil etmektedir.
Salınarak yürüyen biraz çılgın, başına buyruk insan kahraman griffine binme konusunda da ata binmekte olduğu kadar usta ve savaşta inanılmaz cesaretlidir. Azeroth’un kaderini belirleyecektir.

Khadgar

Kitap kurdu ve genç kahraman Khadgar’ın gücü bilgisinden gelmektedir.
Kirin Tor’un kaçınılmaz işaretini taşısa da, eski bir muhafız öğrencisi olsa da normal bir hayat sürmek için savaşmaktadır.
Fakat kendisine yazılan kadere sırt çevirmesine rağmen Khadgar sonunda Azeroth’un istilası etrafındaki gizeme çekilecek ve gücüyle birlikte gelen yetişkin sorumluluklarını yerine getirmeyi öğrenecektir.
Kahramanlar arasındaki yerini bulmak için mücadele verirken kendi gücünün sırlarını ve hemen altında yatan karanlık güçleri öğrenecektir.

Durotan

Kurt binicisi, sevilen lider Durotan, yuva diyeceği, ailesi için bir gelecek kurabileceği bir yer uğruna savaşmaktadır.
Durotan, klanının hayatta kalması ve müstakbel karısı Draka için savaşmaktadır.
Irkına ve Gul’dan’ın iktidara gelmesinden önce olduklarına inanmaktadır; doğal bir düzenle yönetilen, disiplinleri ve onurları sorgulanamaz olan vahşi güç yaratıkları.
Halkı hayatta kalacaksa kendisinin ve Draka’nın, Ork’ların Azeroth’u vatan yapma saldırısında başta olmaları gerektiğini bilmektedir.

Medivh

Azeroth’a büyülü silah olarak hizmet veren bir koruyucu olan Medivh, böyle mistik bir güce kanallık etmenin bedelini ağır ödemiştir.
Sihirbazların en güçlüsü olarak en su götürmez koruyucusudur ve vatandaşlarını korumak ve krallıklarda doğal düzenin dengesini sağlamak için büyü kullanma yeteneğiyle eşsiz bir şekilde görevlendirilmiştir.
Dünyayı savunması istenmediğinde hayatını anlamak zordur.
Güçlü ley hatlarının bağlantı noktasında inşa edilmiş yüksek bir kuleden gelen algımızın ötesindeki güçlerle mücadele eder.
Azeroth’u korumak için vardır ve tek amacı budur.

Kral Llane Wrynn

Her krala, çağın zorlukları miras kalır.
Asil Kral Llane için bu miras Azeroth’un uzun ve efsanevi tarihinin en büyük savaşı olabilir.
İyi bir hükümdar olan Llane’in, yok oluş kaçınılmaz olmadan önce dünyalarına inmekte olan Ork ordusuyla savaşmak üzere Azeroth’un diğer liderlerini (cüceler, elfler ve sevgili insanlar) toplaması gerekmektedir.
Krallıkları bir araya getirmek için mücadele eden Llane, Azeroth halkı bu düşmana karşı bir araya gelmezse yok olacaklarından emindir.
Bu krallığın emniyetini sağlamak ve halkını korumak için sonuna kadar savaşacaktır.

Leydi Taria

Taria, zeki ve adaletli bir kraliçedir ve canavarlar, vahşiler ve savaş meydanlarıyla dolu bir çağda zarafeti ve diplomatikliği insanlara ihtiyaç duydukları anda bir umut ışığı olmaktadır.
Kadınsı içgüdülerini Garona’nın güvenini kazanmak için kullanan usta bir barışçı olan Taria, bu çatışmaya son vermeleri için Azeroth halkının bir araya gelmesi gerektiğini bilmektedir.
“Güçlü şeflerin klanlarının güvenini kazanması gerektiği”ni bilir ve Garona’nın güvenini kazanmalarını gerektiğinden emindir.
Kralı Llane Wrynn ile mutlu bir evliliği olan Taria, oğlu Varian’ın annesidir.
Evliliklerinde iki eşit kişinin evliliğidir ve birbirlerine saygıları vardır.

Orgrim

Orgrim, Ork türünün en ölümcül silahlarından biri olan güçlü Doomhammer’ı kullanmaktadır.
Nesilden nesle aktarılarak kendisine gelen, büyük savaşçı atalarının nesli, savaş meydanında öfkesini ve cesaretini besleyen bir soydur.
Savaş, kendisinin mirasıdır. Çok sayıdaki savaşta Durotan’a sadakat besleyen ve Frostwind kumullarında yanında savaşan Orgrim, Chieftain’e ve halkına son derece sadıktır ve Frostwolf klanının içindeki itici güçlerden biridir.
Ama Azeroth’a ilerlerlerken eski dünya çok geride kalmıştır.

Draka

Durotan’ın cesur eşi ve tek bebeklerinin annesi Draka, ailesini ve halkını korumak için son nefesine kadar savaşacaktır.
Eşinin ve Chieftain’in yanında savaşan Draka ve Durotan, ölmekte olan bir gezegende hayatta kalan ve onları yeni bir dünyaya taşıyan bir sevgiye sahiptirler.
Ne olursa olsun Durotan’ın yanında durarak çocuklarını belirsiz bir geleceğe taşımaktadır.

Gul’dan

Zeki, acımasız ve çok güçlü bir kötü olan Gul’dan, gücü kesin ve reddedilmez olarak görür ve Azeroth üzerinde dünya hakimiyeti için ne pahasına olursa olsun savaşır.
Ork klanlarını yıkıcı bir istila gücü olarak bir araya getirmek çabasıyla ordusunu güçlendirmek için her türlü canlının hayatını alacaktır. Fethetme dürtüsüyle hareket eden Gul’dan için tüm hayatlar Horde için basit bir yakıttır.

Blackhand

Orklar savaş için yaratılmışlarsa Yok Edici Blackhand de savaşın vücut bulmuş halidir.
Öldürdüklerinin iskelet kalıntılarıyla bağlanmış vahşi bir zırh giyer ve güç, korkusuzluk ve onur gibi Orkların saygı duyduğu her şeyi içinde barındırır.
Sadece gürleyen sesi bile düşmanlarına dehşet saçabilen vahşi bir savaşçı olan Blackhand, Gul’dan’ın insanlığa saldırıyı yönetmek için ihtiyaç duyacağı canlı silahtır.

YAPIMDAN ÖNCE

Global BİR FENOMEN: Warcraft Uçuşa Geçiyor

Başlangıcından beri 100 milyondan fazla oyuncu, World of Warcraft olarak bilinen global fenomenin şaşırtıcı ve zorlayıcı mitolojisini deneyimlemiş.

1994 yılında Blizzard Entertainment tarafından yaratılan, üçlemenin ilk bölümünü oluşturan Warcraft: Orks and Humans, çok sayıdaki fanı için gerçek zamanlı strateji türünü yeniden tanımlayan büyük bir başarı olmuş.
İkinci ve üçüncü bölümler olan Warcraft II: Tides of Darkness ve Warcraft III: Reign of Chaos, oyuncuların büyülenmesini ve hayal gücünü, tıpkı çok satan romanları ve diğer popüler ürünleri gibi daha da artırmış.
Ama beklenmedik değişiklik, serinin dördüncü bölümüyle gelmiş.
2004’te Blizzard, dünya çapındaki inanılmaz sayıdaki oyuncunun aynı evrende yan yana macera yaşayabildiği abonelik bazlı çok oyunculu çevirim içi roleplay (MMORPG), World of Warcraft’ı çıkardı.
Oyuncuların inanılmaz detaylı bir ortamda Birlik veya Horde gruplarından birinden bir karakter seçebildiği, eylemlerini kontrol edebildiği, diğer karakterlerle bağ kurabildiği oyun, oyun tarihinin en başarılı hayal ürünlerinden biri haline geldi.

Bugün, on yılı aşkın bir süreden sonra World of Warcraft 100 milyon kadar kayıtlı oyuncuyla dünyanın en popüler ilk 10 MMORPG oyunu içindeki yerini koruyor.
O zamandan beri World of Warcraft’ın beş geliştirmesi yayınlandı. Sonuncusu ise World of Warcraft: Warlords of Draenor.
Warcraft’ın sürekli gelişen olaylarının içine giren bir oyuncu, mitoloji, büyü, güçlü krallıklar ve tehlikeli savaş meydanlarından oluşan fantastik bir zemininde binlerce sefere çıkabilir, sınırsız  maceraya girebilir.
Warcraft bilgisinin merkezinde çatışma vardır.
Blizzard ve film yapımcıları ürünü beyaz perdeye aktarma üzerinde görüşmelere başladıklarında amaç sadece tüm dünyada inanılmaz sayıdaki fanlara sadık kalmak değil, aynı zamanda bu fantastik ortamlara ve karakterlere aşina olmayan izleyicilere de büyüleyici bir hikaye sunmak olmuş.
Sonunda Warcraft destanının en başına dönmeyi ve yaratımı iki zıt dünya olan güzel ve sakin Azeroth ile üzerinde yaşayanların yok olmakla karşı karşıya kaldığı, ölmekte olan gezegen Draenor  üzerinde ve ayrıca alınyazıları, kader tarafından birbirine çekilen iki zıt taraftaki iki kahramana odaklamayı seçmişler.

YAPIM HAKKINDA

Küçük Ekranlardan Büyük Ekrana: Warcraft Başlıyor

2006’da Legendary Pictures, Warcraft’ın film haklarını aldığını ve canlı aksiyon sinema filmi yapımı için Blizzard Entertainment ile bir ortaklık geliştirmeye girdiğini duyurdu.

Bu süreç sırasında Legendary’den Thomas Tull ve Jon Jashni, gişe rekortmeni yapımcı Charles Roven ve yapımcı ortağı Alex Gartner’a dikkat çekici eğlence serisine hakkını verecek bir filmin yapımında ortak olmayı teklif etmiş.
Legendary ve Atlas, Christopher Nolan’ın The Dark Knight üçlemesinden bu yana birlikte çalışıyorlar ve Warcraft da birlikte yaptıkları yeni büyük projeleri olacak.

Film yapım ekibi, Blizzard’daki ortaklarıyla birlikte serinin karmaşık mitolojisini uzun metrajlı epik macera dramına dönüştürecek yazar Christopher Leavitt’i ekibe katmış.
Hikayeyi karakter dizisine yepyeni bir kahraman da ekleyerek ağırlıklı olarak Birlik’in bakış açısından anlatma stratejisi ortaya çıkmış.
Doğal olarak sonraki on yıllık dönemde diğer öncüller ve ideal yönetmen düşünüldüğünde gelişim de devam etmiş.

Ardından 2013’te yapımcı Duncan Jones’un yönetmen olacağı duyuruldu.
Kusursuz hikayeciyi bulmak, yapımcıların düşündüğünden çok daha kolay olmuş.
BAFTA ödüllü başyapıtı Moon ve Source Code ile tanınan Jones’un masaya koyacağı bir başka değerli varlığı daha varmış; oyuna duyduğu yoğun kişisel sevgisi ve özel anlayışı.

Yapımcı Tull gelişim süreciyle ilgili şunları söylüyor; “Blizzard, zamanı, tarihin tamamını yaratmak için kullandı. Çok ağır işler yaptılar. Biz de onların omuzları üzerinde durabildik. Bence hikayeye karşı gerçek sevgimizi ve sadece iyi bir hikayeyi değil onların yarattığı evrendeki çok güzel bir hikayeyi anlatma isteğimizi hissettiler.”

Tull, hikayenin yaratıcılarına ve ekiple birlikte çalışanlara büyük saygı duyuyor.
“Video oyunlarını yapan kişiler akıllı hikayeciler. Şu anda onların yarattığı bu dünyaları ve biz insanların birlikte daha çok vakit geçirmek istediği karakterlerini kullanabildiğimiz bir yerdeyiz. İster kısa hikayeye, ister çizgi romana dayansın aslında sonunda hepsi hikaye anlatımı. Bu yüzden hikayecilerin esinlenebildiği her yerde biz heyecanlanıyoruz. Warcraft’ta da bu esinlenme kesinlikle var.”

Yapımcı Roven, ekibin yönetmeni güçlendirme sürecini anlatıyor; “Senaryonun doğru olması için çok çalıştık ve açıkçası eksik malzemelerle bize gelen Duncan oldu. Warcraft’ı böyle güzel bir oyun yapan, geçtiği ortamın ve karakterlerin yapabildiği yenilikçi şeylerin yanı sıra hangi tarafta olacağınızı seçebiliyor olmanız.”

“İster Ork’lardan oluşan Horde’dan, ister Azeroth’dan çeşitli insanımsı ırklardan olsun avatar seçebilirsiniz. Bu yüzden Duncan iki tarafta da oynayabiliyorsanız hikayeyi de iyi ve kötü olmak üzere iki taraftan da anlatmamız gerektiği olgusunu öne çıkardı. ve izleyicilerin iki bakış açısını da desteklemesine olanak vermeyi sağlamak istedi.”

Roven’ın Atlas Entertainment’taki yapım ortağı Alex Gartner, Warcraft’ın film versiyonu için önemli olanın oyuncuların tecrübelerini kutlamak ve iki hayali dünya olan Draenor ile Azeroth’a aşina olmayanları tanıştırmak olduğunu düşünmüş.
Her şeyin tek bir kuralla başladığını söylüyor; “Filmlerimize yön veren karakterlerimizdir. Hikayenin birlikte seyahate çıkmak isteyeceğiniz muhteşem karakterlerden gelmesi gerekir. Birlikte yola çıkmak ve film bittikten sonra da yanında kalmak istediğiniz karakterleriniz yoksa dünyanın ne kadar detaylı muhteşem ve görsel olması umurumda olmaz. O zaman da bir filminiz olmaz.”

Atlas için Warcraft’ın yapımcısı Gartner’a göre, “Canlı aksiyon film yapımıyla dijital film yapımının, büyük setlerin, detaylı kostümlerin, dünya yaratımının ve hayal gücünün evliliğine” benziyor.
Janrın eğlence dünyasındaki önemiyle bu filmin ele aldığı “hayatta kalma, sevgi, aileyi koruma ve bilinmeyenden korkma” konularını anlatıyor; “Hayal gücü, bir şeyleri farklı yönden inceleme fırsatı olabilir. Çoğunlukla da daha hassas, bazen daha çok bilgilendirici ve doğrudan yüzlerine karşı uğraşmaktansa daha çok yankılanan bir fırsat olabilir.”

Sorunsuz çalışan Warcraft adıyla bilinen makinenin yönetmeni, uzun yıllardır oyuna yürekten bağlı bir oyuncuymuş.
Yapımcı yönetmeyi düşündüğü Warcraft filmini yönetmesi düşünülmeden uzun süre önce film için çok heyecanlı olduğunu itiraf ediyor.
Blizzard’la tanışmak ve farklı yaklaşımını sunma fırsatı hakkında şunları söylüyor; “Oyunu oynayan biriyseniz hangi tarafta olursanız olun bir kahraman olabileceğinizi bilirsiniz. Bu yüzden benim yaklaşımım filmin bunu yansıtması oldu. İki taraftan da kahramanları gösteren ve hepsine eşit derecede saygı gösteren bir savaş filmi olmalıydı.”

Yapımcı Fenegan da Warcraft serisinin başlangıcından itibaren tutkulu bir oyuncusu olmuş ve reklam sektöründeki günlerden beri uzun yıllardır Jones’la birlikte çalışmış.
Fenegan kaynak malzemenin neden çok güçlü ve epik bir film potansiyeline sahip olduğunu şöyle anlatıyor; “Warcraft’ın olağanüstü özelliklerinden biri de tek bir karakter oynamaya zorlandığınız tek boyutlu bir oyun olmamasıdır. Bir topluluk duygusuna sahip olursunuz ve bu kadar patlama yapmasının ve bütün dünyaya yayılmasının nedeninin bu olduğunu düşünüyorum. Kendi karakterinizi yaratma fırsatınız oluyor. Bu ortama adım atıyorsunuz ama bilgisayarda üretilen, oyuncusuz karakterler yerine insanlarla sosyal bir deneyim yaşıyorsunuz.”

Blizzar’da hikaye ve geliştirmede kıdemli başkan yardımcısı olan Chris Metzen, Jones ve Fenegan’la seriyi beyaz perdeye taşımak konusunda bir araya geldikleri günü şöyle hatırlıyor; “Duncan deneyimlerinden söz ediyordu. Warcraft’la ilgili sevdiği şeylerden ve ne kadar uzun zamandır oynadığından. Bir anda bir yakınlık oluştu. Vizyonu ve olabilecekler hakkındaki içgüdüleriyle konuştukça emin ellerde olduğumu anladım.”

Yapımcıların, 20 yıldır yapım aşamasında olan Warcraft hikayesini anlatmaya başlamaları için en iyi yere yönlendiren de bu fikir ve olasılık görüşmeleri olmuş.
1994 yılı oyunu Warcraft: Orks and Humans’da, ölmekte olan Draenor gezegenindeki bir kapı Azeroth’un eşiğine vahşi ve umutsuz Ork ordusunu getirir.

Metzen, şöyle anlatıyor; “Warcraft’ın hayali olayları etrafında anlatabileceğiniz tüm hikayeler için, özellikle de filmdeki olaylarda 30 yıl kadar sonra geçen World of Warcraft’taki tüm oyuncuların deneyimleriyle başlangıca dönmenin ve Birlik ile Horde’un çıkışını ve bu ilk çatışmaların modern çağın olaylarını nasıl şekillendirdiğini göstermenin herkesin deneyimindeki ortak bir nokta olacağını düşündük. Serinin modern çağını büyük ölçüde tanımlayan bu grupların başladığı noktaya dönmek çok kolay göründü. Böylece Warcraft’ın, hangi ırktan olurlarsa olsunlar herkes için ifade ettiklerini en iyi şekilde yarattık.”



Yapımcı Jashni, bu yaklaşımın yerinde olduğu konusunda ekibine katılıyor; “Zor yanı, yapımcılar ve hikaye anlatıcılar olarak bir pozisyon almanız gerekmesiydi. Bir sorunun iki yanını veya bir dünyadaki iki bakış açısını gösterip aynı anda daha geleneksel bir anlatımla kahramanları, kötüleri, ihaneti, vahşeti ve duyguyu nasıl verebilirsiniz? Duncan tüm bunlarla ilgili düşünmeye başlamamızı sağlayan yeni ve ilgili bir yol buldu.”

Yaklaşım ve çekim için senaryonun son haline getirilmesiyle birlikte yapımcılar da Warcraft’ın en ikonik karakterlerinden bazılarını canlandıracak oyuncuları bulma arayışına başlamış.
Mümkün olan her yerde çok detaylı ve bazılarını tamamlamak için bilgisayar efektli uzatmaların gerektiği setler inşa edilmiş.
Elwynn ormanı ile Stormwind taht odası ve pazar yeri bunlara örnektir.
Black Rock Dağı, Black Rock Vadisi ve Karazhan oyunculara tepki gösterebilecekleri bir şey sunmak için inşa edilen set parçaları olmuş. Fakat çevrenin buna olanak vermediği durumlar da olmuş. Tıpkı son savaşın geçtiği Black Bataklığı gibi. O ortam büyük ölçüde dijital olarak gerçekleştirilmiş.



Bıçaklar ve Pelerinler: Silahlar ve Kostümler

Görsel ve lojistik olarak, bu yapım için yaratılan kostümlerin büyüklüğü, dağılımı ve çeşitliliği nefes kesici.
Avatar, Apocalypto ve World War Z gibi büyük ve karmaşık yapımları tasarlayan ödüllü kostüm tasarımcı Mayes Rubeo, bu sanat çalışmalarından sorumlu ekibi denetlemiş.
Birçok kereler Vancouver ve Meksika’daki atölye çalışmalarıyla sektördeki en iyi tasarımcıları, süpervizörleri, kostümcüleri, kesimcileri ve eskitmeci/kurutmacıları değerlendirmiş.
Aralarında dünyanın en iyi deri ustalarından AUGUSTO GRASSI de bulunuyor.
Grassi, 650’nin üzerindeki görkemli, sıra dışı, tuhaf ve olağanüstü kıyafetlerin yapımı için İtalya, Almanya, Fransa, Meksika, Hindistan, Tayland ve Çin’den sıra dışı kumaşlar temin etmiş.
Kıyafetlerde kameranın hiç görmeyeceği yerlerde bile detaylara gösterdiği özen  çok büyükmüş.
Bu kostümler, hem Ork hem de Birlik ordularının detaylı savaş zırhlarından, Kral Llane ile güzel kraliçesinin giydiği göz kamaştırıcı kıyafetlerden, Dalaran büyücüleri, high elfler, asiller ve köylülerin giysilerinden oluşuyormuş.

Jones ve Rubeo’ya geniş bir tarihi zaman aralığı olan 150 yıllık geniş bir dönem yardımcı olmuş ve bu hayal içinde eğlenmelerine olanak sağlamış.
Jones’un hayal ettiği hikayeyi anlatırken Blizzard’la yakından çalışarak estetik, sembolik nesneler ve renk kodları konusunda görsel yönergelerini benimsemiş.

İnsanların yaşadığı Stormwind şehrinde Rubeo ve ekibi kulübelerde yaşayan köylülerden, tüccarlara, asillere ve kraliyete kadar tam bir sosyal spektrum için görünüm yaratmış.
Yapımcılar, Kral Llane ve Leydi Taria için beyaz perdede ikna edici ve pahalı görünecek seçkin, lüks kumaşlar, kesimler ve diğer detayların bulunması konusunda yardımcı olmuşlar.



Rubeo, Kraliçe’nin kıyafetleriyle ilgili şunları söylüyor; “Leydi Taria çok güçlü bir karakter ve Dunan’ın bunu en güzel şekliyle resmetmesi çok önemliydi. Bu yüzden bir güç işareti olarak kıyafetlerini bu tasarımların içine entegre ettik.”

Rubeo’nun kostümleri, dominant renk olan mavinin aslan armasıyla birlikte dahil edilmesiyle, Stormwind’i ve ordusunu tanımlamaya daha da yardım etmiş.
Oyuna dayanan zırhlarının planları zorlayıcı olmuş. Şunları söylüyor; “World of Warcraft oyununda boyutlar çok büyük ve imkansız. Şövalyelerin, askerlerin ve kraliyet muhafızlarının giydiği omuz zırhı konusunda (zırh plakasının omzu örten öğesi) hemen sorunlar yaşadık. Bu savaş konulu bir film ve savaşmak ve kılıç kullanmak için bu büyük omuz zırhlarından darbe almadan hareket edebilmeleri gerekiyordu. Bu yüzden boyutlarından ödün vermek zorunda kaldık. Hala oldukça büyükler ama armadillo gibi açılıp kapanabilir ve esnekler.”

Yeni Zelanda’daki Weta Atölyesi’nde Rubeo’nun tasarımlarına dayanarak yaklaşık 100 zırhlı kıyafet yapılmış.
Tasarımlarda sentetik üretan kullanılmış. Oyuncular ve akrobasi ekibi yine de alttan gerçek zırhlar giyseler de bu hafif ürün her gün saat boyu zırh giyebilmelerini mümkün kılmış.
Cooper şunları söylüyor “Zırhı giydiğinizde günün sonunda sadece ayakta durmuş bile olsanız çok yorgun olursunuz. Zırhın içinde savaşmak ise bambaşka bir konu. Travis’in daha fazla savaş sahnesi vardı ve daha ağır zırh giyiyordu. Ben onun kadar yapmadım.”



Fakat istilacı Ork ordusu, yönetmenin tasarımların geliştirilmesi sırasında anlık iletişimde olduğu bir dizi çelişen talepler içermiş. Orklar, kaba güçleri olan çok uzun yaratıklar ve karakterleri sonunda bilgisayarda yaratılacak olsa da detaylara verilen önem çok önemli olmuş.
Orkların her birinin farklı kişilikleri, özellikleri ve oranları varmış. Bu yüzden de boyutlarını bulmak için boy tabloları oluşturulmuş.
Sonra Rubio’nun Apocalypto ve Avatar’da da birlikte çalıştığı özel ekibi tarafından Durotan, Orgrim, Gul’dan, Blackhand ve diğerlerinin özel kıyafetleri yapılmış.
Ekip bu ırkın giyeceği doğal yünleri, klan dokularını ve kumaşlarını bulmaya koyulmuş.

Öne çıkan kıyafetlerden biri de Medivh’in giydiği kuzguni pelerin olmuş.
Büyücünün karanlık karakterini yansıtmak için, değişebilir ve yansıtıcı özelliklerin baş döndürücü etkisini artırmak için binlerce tüy elde dikilmiş.
Dalaran’ın büyülü manastırındaki büyücüler cüppeleriyle ayırt ediliyor. Bu cüppeler eflatun, mor, leylak, mavi ve kırmızı tonlarında parıldayarak değişiyor.
Kostüm tasarımcı şunları söylüyor; “Kumaşları yarattık. Sonra origamiye benzer teknikleri uyguladık. Böylece karakter sadece birkaç derece bile dönse kumaşın renginin değiştiğini görüyorsunuz.”

Uzun ve adları gibi High Elflerde renk dramatik biçimde farklı bir etkiyle kullanılmış.
Yeşil renkli ve altın rengi benekli olan bu uzun, zayıf ve heybetli yaratıklar, parlak renkleri, taşlarla süslenmiş görünümleriyle hikayeye sadık kalmışlar. Ama yine de yeniden yaratılmaları zor olmuş.

Bu olağanüstü kostümleri tamamlamak üzere aksesuar ustası JIMMY CHOW (Man of Steel, Watchmen) tarafından olağanüstü aksesuarlar kullanılmış.
Chow, bu projenin boyutunun daha önce yer aldığı hiçbir projeye benzemediğini söylüyor.
“Fantastik bir video oyununu yeninden yaratmaya çalışıyorduk ve Blizzard’ın yakalamak istediği çok belirli görünümler vardı. Bu yüzden onların konsept sanatçısı farklı fikirlerle geldi. Örneğin çakmaklı tabanca için başlangıçta 18 kadar konsept vardı.”

Silahlar, Birlik ordusu için çok sayıda kılıçları ve zırhları, Ork savaşçıları tarafından kullanılan ölümcül bıçakları ve baltaları kapsıyormuş. Orgrim’in ünlü Doomhammer’ı ile Garona’nın kaması gibi ikonik aksesuarlar da buna dahilmiş.

Birlik’in kılıçlarının tasarım konsepti için onay alındığında Chow ve ünlü aksesuar ve özel efektler şirketi Weta Workshop, 6 farklı versiyon yaratmış; kılıç, çelikten yapılmış kusursuz bir uygulama, son derece ağır ve aynı zamanda çeşitli savaş versiyonları da alüminyumdan, üretandan, kauçuktan ve bambudan yapılmış.
Bunlar insan aktörlerin ve dublörlerin vahşi dijital düşmanları, Orklara karşı kullanmalarına olanak vermiş.

Toplamda 150’den fazla kılıç ve uygun zırh (Birlik’in ikonik aslan başının sergilendiği), çeşitli mızrak, baltalı kargı ve saplı balta yapılmış.
Komutan Lothar için daha detaylı bir kılıç ve zırh tasarlanırken, Kral llane’in silahları en görkemli olanlarmış.

Aynı derecede zorlayıcı olan bir şey de askerlerin atlarını giydirmek olmuş.
Atların da binicilerinin zırhlını yansıtan detaylı bir zırh giymeleri gerekiyormuş. Ama Weta tarafından yaratılan asker zırhı ve silahlarından farklı olarak bu kostümler yarı dünya uzakta İngiltere’de, kısıtlı sürelerde, her kalıbın taranmış fiziki ebatlarına birebir uygun olarak yapılmış.
Bu karmaşık derleme, özel yapım köpük ve plastik perçinle tutturulmuş 26 parçadan oluşuyormuş.
Buna atların alışmaları için eğitildikleri yüz maskeleri de dahildir. Ayrıca her birine İspanya’da üretilen gerçek, el yapımı bir eğer takılmış.
Ork karakterler sonunda, bilgisayarda üretilmiş görüntülerden oluşsalar da gerçek aksesuarlar taşıyan gerçek oyuncular ve dublörler tarafından canlandırılmışlar.
Chow, hareketlerine yardım etmek amacıyla, küçültülmüş köpük silahları yaratmış. Daha sonra dijitale dönüşmeleri gerekmiş.
Bu da bir batarya ve devre tahtasının tek tek bağlandığı ve taşıyıcıya ekstra yük getiren kızılötesi ışıkların eklenmesiyle başarılmış.

Orklar, Draenor dünyasındaki yuvalarında farklı klanlardan geldiğinden dolayı silahlar da kemik, kayağantaş veya deriyle kaplanmış demir gibi farklı doğal maddelerden yapılmış.
Bunun gibi aksesuar departmanı da bilgisayarda üretilen silah eşleri için şablon olarak bir “referans” oluşturmuş.
Bunlar da devasa 2 metrelik bir Ork'un kullandığı “gerçek” boyutlar olmuş.


Filmin mmknmrtb notu : 2 / 5