9.1.08

The Passion of The Christ / Tutku: Hz. İsa'nin Çilesi


The Passion of The Christ
, İsa (James Caviezel)'nın -çarmıha gerilip, işkence gördüğü- son 12 saatini anlatan, Mel Gibson'ın yönettiği 2004 yılı yapımı bu film bize her şeyden önce, Mel Gibson'ın ne kadar bağnaz bir dinci olduğunu gösteriyor.. 
Yüzyıllardır unutturulmayan temelsiz bir iddiayı kaşıyor ve Yahudi düşmanlığını alevlendiriyor.. 
Film, oldukça kaba bir şekilde baştan sona şu mesajı veriyor: "Eşşoğulueşşeg Yahudiler, İsa'mıza hele bakın neler etmişler.." 

Yine de Gibson'ın -etkileyici görüntü yönetimiyle birlikte- amaçladığı propagandayı, gayet başarıyla yaptığını söyleyebiliriz.. 

Aradan çok vakit geçti ama şunu hiç unutmuyorum: Oğlumla birlikte -midemiz kalkarak- izlediğimiz bu "kanlı kuşbaşı etli" filmin en fena etkisini sinema çıkışında İskender Kebabı yerken yaşamış idik; ki bana sanki İsa efendimizin etinden yiyormuşuz gibi gelmiş idi..



Bu filmde beni rahatsız eden diğer bir husus ise; Meryem Ana' nın tüm film boyunca evladının lime lime oluşunu sesini dahi çıkarmadan -adeta zevk alırcasına- izlemesiydi ki bi ara dayanamadım: "Yuh be kadın!." dedim.. "Yuh!".

 /10


1 yorum:

  1. Adsız18.10.08

    Tamamen aynı fikirdeyim.
    Çok yaşayın...

    YanıtlaSil