25.4.10

İ.F.Festivali'nden Son Kalanlar


Bir İstanbul Film Festivali'ni daha gerilerde bıraktık a dostlar..
Kimimiz pek ilgilendik kendisiyle, sinemadan sinemaya aktarma yapıp durduk kendimizi; kimimiz bir iki filmle de olsa katıldık etkinliğe, o eski günlerin hatırasına daldık; bir kısmımız da isteyerek ya da istemeyerek uzak durduk kendisinden, muhtelif nedenler cebimizde..

Beni soracak olursanız: Bildiğiniz üzre, hiçbiri..

Akbank galaları ve Uluslararası yarışmaya katılan filmlerin basın gösterimlerini takip ettim bu yıl sadece..
Doğal olarak, daha 'festival' olmadan önceki 'Sinema Günleri' devrinden beri tiryakisi olduğum o koşturmalı, itişli kakışlı festival ortamını yaşayamadım belki ama, koskocaman konforlu bir salonda -en fazla on kişiyle- film izlemenin de rahatlığını yaşadım..
Size çok değişik bir şey söyleyeyim mi? İnsan yaşlanınca, rahatı arıyor..
O nedenle, ey genç arkadaşım! Şu halimizi gör de gençliğinin kıymetini bil!

Son olarak, festivalden özüme kalan beş filmi daha, mümkün olduğu kadar kısa kısa yazmaya çalışarak, bu yılın İstanbul Festivali'ni de bu şekilde kapatmış olacağım..

Bir de beşinci filmin yazısının sonunda, aynı kapsamda izlediğim bütün filmlerden 'En İyi İlk Dört' seçimimi yapmak istiyorum..
Şimdi o listeyi ben de merak ettim, ki sizin heyecanınızın büyüklüğünü düşünemiyorum bile valla..

Efendiim.. Siz de bilirsiniz ki bana doyum olmaz..
Bundan böyle -yine her zamanki gibi- vizyondan film yazılarıyla falan buluşmak üzre hoşçakalın diyerek, huzurlarınızdan ayrılıyorum..


(İş bu yazı Tersninja.com'da yayınlanmıştır)