28.3.11

No Strings Attached :: Ben Âşık Olmam Diyenden Korkacaksın


Efendim.. Öncelikle, bencileyin safderun okurlara müjdeyi vereyim de hem benim, hem de onların içleri -bi güzel- rahat etsin..
Natalie Portman'ı en son, Siyah Kuğu'da perperişan bir vaziyette bırakmıştık ya hani?
Gayrı üzülmenize gerek yok.. Gördüm ki şimdi çok çok iyi, hatta bomba gibi.. Size de çok selâmı var..

Adam (Bizim adam değil onların edım'ı olan Adam), daha on beş yaşında ve cinsellikten bîhaber bir ergen çocukken, öğrenci kampında tanıştığı Emma'yı parmaklamak üzre -kibarca- izin isterse de kız tarafından kesin bir dille reddedilir..




Son sevgilisini, televizyon dünyasının bir numaralı şovcularından olan, babası Alvin (Kevin Kline)'e kaptırmış Adam, artık büyümüş, aynı eğlence sektöründe kariyer yapmaya çalışan, yakışıklı olduğu kadar iyi kalpli, neşeli olduğu kadar da romantik, yâni her kızın ağzına lâyık bir oğlandır..




Tam bu merhalede -bak sen kaderin cilvesine ki- yıllar sonra yolları yeniden kesişen Emma (Natalie Portman) ile Adam (Ashton Kutcher)'ın aralarında -parmaklamak da dahil- hiçbir yasağın kalmadığını ibretle ve memnuniyetle müşahede ettik ki kendilerini ayrıca kutluyorum..

Nasıl davranacağından her zaman emin olduğumuz Adam, ne kadar normal biriyse, bir hastanede stajyer doktorluk yapan Emma da, tam tersine, tuhaf huylara sahip bir kızdır..
Kadın ile erkek arasındaki duygusal ilişkilere karşı alerjik bir tutumu olan Emma'nın, bağlılık, kıskançlık ya da duygusallığın olmadığı bir ilişki teklifine, kıza sırılsıklam âşık olan Adam'ın, evet demekten başka çaresi var mıdır, a dostlar?




Emma'nın, Adam'a da, bana da çok ters gelen (Bana da n'oluyorsa), "Bak oğlum.. Seninle günde üç posta sevişirim ama âşık olmam" mottosu, doğrusu hiç de inandırıcı değildi..
Peki siz, bu sloganın pratikte işe yarayacağını düşünüyor musunuz?. Yanıtınız evet ise, sizi hemen bu filme bekliyoruz..

Sizler de takdir edersiniz ki, benim -izlemeye pek de niyetli olmadığım- No Strings Attached'ı görmek için koşturuşumun altında, "Natalie Portman sürekli sevişiyor, dediler de ondan geldik" gibisinden nedenler yatıyordu..
Gittim gördüm ki söylenenler yalan değilmiş..




Fazladan ne buldun derseniz eğer, ben de size: "Bu alt tarafı bir romantik komediydi dostum..
Bu tür bir filmden, hayatın mânâsına eriştirecek bir ipucu bekleyemezsin ki" derim.. Ve bir romantik komediyi bundan daha iyi çekebilmenin zor olduğunu da hemen peşinden eklerim..

Kız tarafının isteğiyle- aralarındaki ilişki sürecini oldukça tersten yaşayan genç bir çiftin, romantik ve komik hâllerini izlerken asla sıkılmayacağınız hususunda size garanti dahi verebilirim..


Yönetmen: Ivan Reitman
Senaryo: Elizabeth Meriwether
Oyuncular: Natalie Portman, Ashton Kutcher, Kevin Kline, Cary Elwes, Greta Gerwig, Lake Bell
Yapım: 2011, ABD, 110 dk.


(İşbu yazı Tersninja.com'da yayınlanmıştır)