Yaklaşık üç haftadır yeni bir yazı yazmadığımın ben farkındayım da sen ne haldesin ey sevgili okur?.
Zaman zaman oluyor işte böyle,
kelimeleri bir araya getirip de yazıya dönüştürmek
âdeta dünyanın en zor işi gibi geliyor insana..
Cümleler, birer baş belâsı!
Dışardan birileri zorlamayınca,
insan salıyor mu kendini ne.. Ama ben öyle biri değilim ki..
Yeni editörümün engin
hoşgörüsüyle gevşedim desem o da değil..
Eskiden de
aynen yaşadığım bir durum bu..
O zamanlar kendimi manyak gibi
zorluyor, sonuçta bitiriyordum yazıları ama ne pahasına..
Hem bu işler zorlamayla da olmaz ki..
Daha doğrusu, olur da pek bi şeye benzemez..
Zorla güzellik mi olurmuş..
Diyeceğim, son günlerde her yazı
teşebbüsüm yarım kalıyor.. Yarım kalsa yine iyi,
bir-iki cümleden öteye ilerlemiyor bile.. Ben de onları ya
Twitter ya da Facebook'a yazıp oyalanıyorum işte..
Belli ki bu yılın son günleri
böylesine -yoğun bir tembellikle- geçip gidecek..
diyecektim ki sona da geldik gâliba..
En iyisi, elli yıllık geçmişiyle
artık geleneksel bir hâle gelen, 'en iyi' ve 'en kötü'
film listelerimi yapayım da bitivereyim gayrı şu iki bin on biri
de..
Baylar, Bayanlar ve -maalesef-
Merdivenden Kayanlar, İşte Şimdi de Karşınızda: '2011 Serteli
Ödül ve Cezaları'!
2011'in En İyi 20 Filmi
1) Bir Zamanlar Anadolu’da (Nuri
Bilge Ceylan)
2) Black Swan (Darren Aronofsky)
3) Copie Conforme (Abbas Kiarostami)
4) Jodaeiye Nader az Simin (Asghar
Farhadi)
5) Akmareul boatda (Jee-woon Kim)
6) The Tree of Life (Terrence Malick)
7) Incendies (Denis Villeneuve)
8) Never Let Me Go (Mark Romanek)
9) Another Year (Mike Leigh)
10) Hugo (Martin Scorsese)
11) Le Gamin au vélo
(Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne)
12) Biutiful (Alejandro González
Iñárritu)
13) Nar (Ümit Ünal)
14) Io sono l’amore (Luca
Guadagnino)
15) También la lluvia (Icíar
Bollaín)
16) Kari-Grashi No Arietti (Hiromasa
Yonebayashi)
17) 3 (Tom Tykwer)
18) Neds (Peter Mullan)
19) Hævnen (Susanne Bier)
20) Winter’s Bone (Debra Granik)
2011'in En Kötü 10 Ecnebi
Filmi
1) There Be Dragons (Roland Joffé)
2) Horrid Henry The Movie (Nick Moore)
3) Shark Night 3D (David R. Ellis )
4) Henri 4 (Jo Baier)
5) Abduction (John Singleton)
6) St Trinian's 2: The Legend of
Fritton's Gold (Oliver Parker, Barnaby Thompson)
7) Battle: Los Angeles (Jonathan
Liebesman)
8) La posesión de Emma Evans
(Manuel Carballo)
9) The Nutcracker in 3D (Andrey
Konchalovskiy)
10) The Twilight Saga: Breaking Dawn
Part 1 (Bill Condon)
2011'in En İyi 10 Türk Filmi
1) Bir Zamanlar Anadolu’da (Nuri
Bilge Ceylan)
2) Nar (Ümit Ünal)
3) Celal Tan ve Ailesinin Aşırı
Acıklı Hikayesi (Onur Ünlü)
4) Gişe Memuru (Tolga Karaçelik)
5) Kaybedenler Kulübü
(Tolga Örnek)
6) Behzat Ç.: Seni Kalbime
Gömdüm (Serdar Akar)
7) Zefir (Belma Baş)
8) 40 (Emre Şahin)
9) Press (Sedat Yılmaz)
10) Yangın Var (Murat Saraçoğlu)
Saç (Tayfun Pirselimoğlu)
(Saç'ı gecikmeli olarak 2012'de izlediğim için, sonradan buraya eklendi.. Listedeki diğer filmlere ayıp olacağından, kendisi sıralamaya sokulmamıştır.. Müdüriyet - 9/02/2012)
Saç (Tayfun Pirselimoğlu)
(Saç'ı gecikmeli olarak 2012'de izlediğim için, sonradan buraya eklendi.. Listedeki diğer filmlere ayıp olacağından, kendisi sıralamaya sokulmamıştır.. Müdüriyet - 9/02/2012)
2011'in En Kötü 10 Türk
Filmi
1) Ay Büyürken Uyuyamam
(Şerif Gören)
2) Günah Keçisi (Cenk
Özakıncı)
3) İçimdeki Sessiz Nehir
(Mustafa Serkan Eröz)
4) Ağır Abi (Oğuzhan Uğur)
5) Bir Avuç Deniz (Leyla
Yılmaz)
6) Qirej (Yusuf Çetin)
7) Sümela'nın Şifresi Temel
(Adem Kılıç)
8) Çınar Ağacı (Handan
İpekçi)
9) Mavi Pansiyon (Nezih Ünen)
10) Hayde Bre (Orhan Oğuz)
İyi bari, kötü filmleri izlememişim. ;)
YanıtlaSil"Sinyora Enrica ile İtalyan Olmak" niye yok en iyi filmler içinde?
YanıtlaSilfarkındaysan eğer kötü filmler içinde de yok.. zira vasatlara yer yok ;)
YanıtlaSil