13.01.2013

Arbitrage :: Parayla -Saadet Hariç- Her Şey Olur


Aşırı derecede büyük iş adamlarımızdan Robert Miller (Richard Gere), sevgili 'emektar' karısı Ellen Miller (Susan Sarandon) ve çocuklarıyla falan halinden memnun biri olması gerekirken -'nedense' diyeceğim ama siz bunun sebebini benden daha iyi biliyorsunuz- aradığı saadeti genç bir ressam olan Julie Côte (Laetitia Casta)'da bulmuştur..

'Yasak' aşkını, hem maddi hem de manevi olarak desteklemesine, işinden ve evinden kalan zamanının tamamını ona ayırmasına karşın, Julie için bu hiç de yeterli değildir..

Yasanın değil de aşkın birleştirdiği bu ikili, aralarında çıkan yeni bir münakaşadan sonra, başbaşa kalmak üzere uzaklara gitmeye karar verirler..
Ancak, ilerde bir yerde pusu kurmuş bekleyen hain bir kaza, Robert'ın kullandığı arabayla yola çıkan sevgilileri, birbirlerinden ebediyen ayıracaktır..


Julie ölmüş, Robert da kurtulmuştur kurtulmasına ama, ölümle sonuçlanan gizli gönül ilişkisinden, kabahatli olduğu kazaya ve satmak üzere olduğu şirketinin hesaplarında yaptığı sahtekârlığa kadar bir dizi sorunla da baş etmek zorundadır..



Ensesi kalın her patron gibi, işini ve servetini hayatının merkezine oturtmuş bir adam olan Robert, bu 'eksikliğini' -kişilik yapısına oldukça ters bir tercih kullanarak- bir aşkla dengelemeye çalışıyor belki ama, her zorlandığında ona da parasını karıştırarak, aşktan da hiç bi bok anlamadığını gösteriyor..

Belli ki kızımız erkenden ölüp de kurtulmasa, bu nobran adam, onu daha çok uzun yıllar üzmeye devam edecektir..
Tabii bu arada, eşinin dostunun kalplerini kırması da cabası..



Hiçbir çarpıcılığı olmayan, ancak aniden gelen 'gerçekçi' finaliyle film, en başından beri oluşturduğu 'düşündürücü' etkiyi sonuna kadar taşımış oluyor..

Olaya hakim ve ayrıntıları dikkatle oluşturmuş senaryosuyla, gerilimi çok iyi oluşturan yönetimine başarıyla eşlik eden oyunculuklarıyla falan, kesinlikle göz ardı edilmemesi gereken bir dram..

Senarist - yönetmen Nicholas Jarecki, hem de ilk filminde yakaladığı bu denli 'olgun' başarı sebebiyle, yakından takip edilmeyi hak ediyor..




3.5 / 5


Arbitrage / Entrika

Yönetmen ve senarist: Nicholas Jarecki
Tür: Dram, gerilim
Oyuncular: Richard Gere, Susan Sarandon, Brit Marling
Yapım: ABD, 2012, 107'



Hiç yorum yok: