14.05.2013

Barfi! :: Aşkın Dile İhtiyacı Yoktur


Bir radyo markasından ilham alan babası adını Murphy koymuştur ama, ismini zorlanarak da olsa söylemeye çalışırken ağzından çıkan ses, adı olarak kalmış, sağır ve dilsiz bir gençtir Barfi (Ranbir Kapoor)..

Daha bebekken anasını yitirdiğinden, babasıyla fakir bi hayat sürdüren, mevcut olumsuzluklara karşın -insanı sinirlendirecek kadar- dünyaya pozitif bakan,  hiperaktif bir çocuk gibi yaramazlıklar yaparken, bünyesinden taşan neşesini etrafa saçan bir genç  bünye..

Ailesiyle şehre yeni taşınan güzeller güzeli Shruti (Ileana)'yi görür görmez aşık olan Barfi, böylece yaşamın farklı bir evresiyle tanışır, ama heyecan ve dinamizminden hiçbir şey kaybetmez..

Ancak, kendisine -şimdilik- fazla yüz vermeyen bu kızın, ailesinin isteği üzerine zengin bir adamla evleneceğini öğrenen kahramanımızın biraz burulduğu da bi gerçektir tabii..

Shruti de zamanla anlar ki bu 'sıradışı' adamı çok sevmiştir; fekat Barfi, ne yazık ki mevcut durum nedeniyle, aşkını kalbine gömerek 'aradan' çıkar..




Yıllar sonra bu ikilinin yolları yeniden kesiştiğinde görürüz ki, oğlumuzun kalbinde başka biri daha vardır..
Ağzından 'Barfi' dışında bir laf çıktığı duyulmayan, otistik bir genç kız olan Jhilmil (Priyanka Chopra)'dir bu..

Hiç konuşmadan, sessizce ve birlikte yaşanan bu 'doğal sevgi', şimdi gelinen noktada gayet tuhaf bir aşk üçgeni yaratmıştır..




Barfi'nin hayatını, geri dönüşler, ileri sıçrayışlarla örülü bir kurguyla, hatta 'narrator' kullanarak  anlatan bu yapıma, Bollywood usulü bir Şarlo Filmi, Barfi'yi canlandıran Ranbir Kapoor'a da, Hindistan'ın -bir nevi-  Charlie Chaplin'i demek mümkün..

Kahramanının dilsiz oluşu,  genel olarak da konuşmaların azlığı -daha da bariz olarak- Barfi'nin, 'slapstick' komedi tarzının seçkin örneklerini sık sık sergilemesiyle, bu benzerlik zaten gözümüze sokuluyor..




Klasik Hint filmleri kadar yoğun olmasa da, şarkılar, danslar da içeren filme yapılabilecek en büyük olumsuz eleştiri, izlerken bir bir akla gelen, eski hatta yeni çekilmiş, batı kaynaklı yapımlar ve onların filmde görülen etkileri üzerine olabilir diye düşünüyorum..
Ancak ben, pek de rahatsız edici bulmadığım bu öykünmelere, anlayışla bakılması taraftarıyım..
Üstelik bir de bunun çok başarılı bir biçimde icra edilmiş olması da önemlidir bence..




Batıda buna benzer bir şey yapıldığında, bizzat kendileri bunu bir 'saygı duruşu' olarak algılıyor ve üstelik, "Canım, ne de güzel yapmışsın," demiyorlar mı?.
Ee.. Onlarınki can da Hintli kardeşlerimizinki patlıcan mı yahu!?

Barfi'nin peşini hayatının hiçbir döneminde bırakmayan polislerin varlığıyla aksiyonu da olan, eğlencesi, gülmecesi zaten bol, hüznünü hemen yanı başında taşıyan romantizmine ise diyecek lafımız olmayan, 'eski filmler' tadındaki içeriğini, 'modern filmler' biçeminde sunmayı beceren, pek güzel bir Hint filmi izlemeye ne dersiniz?





Barfi!

Senarist-Yönetmen: Anurag Basu
Tür: Romantik Komedi/Dram
Oyuncular: Ranbir Kapoor, Priyanka Chopra, Ileana
Yapım: Hindistan, 2012, 151'

  3.5 / 5



1 yorum:

Leman dedi ki...

Ben hayatımda bu kadar içten, samimi bi film izlememistim. Bir Aamir Khan hayrani olarak, bollywooda Aamir Khanla basladim, onunla devam ettim. Diger oyunculardan da hic mi hic tereddutsuz izledigim biri de Ranbir Kapoordur. Khanlar benim icin ir tarafta, Ranbir Kapoor bir tarafta. Gercektrn yeni nesil oyuncuların en başarilisi o diyebilirim. Ha bi de İmran Khan ve Aditya Roy Kapoor var. Siddharthi unuttum sanmayin sakın!
Ranbir o neseliliğini, sempatikligini filmlerine tasıyor. Barfi bunun en güzel ornegi. O kadar güzel işlenmis ki konu, izledikce izleyesi geliyor insanin. Priyankaya diyecek lafim yok zaten! Boylesine mukemmel oynamak ancak onun tecrubesiyle olur diyorum ben! Bilmem kacinci kez izledigim filmlerden biri. Filmdeki o sempatiklik sarkilarina da yansimis elbette. İnsan dinledikte huzur buluyor yahu!:)
Bi de şu orijinal jenerik muzigi bulsam tam olacak! :(