29.06.2013

La stratégie de la poussette :: Pusetli Oğlan Hadi Geline Dolan


Filmin esas oğlanı Thomas (Raphaël Personnaz), 'freelance' illüstratör olarak geçimini sağlayan, biraz zorlarsak eğer 'yakışıklı' da denebilecek bir genç adamdır..

Thomas'la, bir 'parti havası'nda kaynaşarak tanışan, bu heriften doğru dürüst bir koca olmayacağını anladığı anda da kıçına tekmeyi basan 'güzeller güzeli' Marie (Charlotte Lebon)'nin şansı bundan sonra dönecek; belki de dünyanın en saçma, ama en güzel para getiren işi olan, 'anne ve bebek üzerine her şey' konseptli bir dükkan açarak, anne adaylarını bi güzel yolmaya başlayacaktır..

Her şutlanan 'gerzek' erkek gibi, aşık olduğu kızı bir türlü unutamayan ve onu yeniden kazanabilmek için de 'ideal koca/baba' rolüne bürünmeyi düşünen oğlan, üst kattaki komşunun yeni doğan çocuğunun kucağına düşmesiyle, aradığı 'malzeme'yi de bulmuş olur.. (Bu cümlede hiçbir mecaz çalışması yoktur; aynıyla vakidir.)



Elalemin bebeğini kaptığı gibi soluğu Marie'nin dükkanında alan Thomas'ın takındığı, 'çocuğuyla ilgilenen örnek baba' görüntüsünün işe yaramayacağını söylemek biraz zor ama, hele bi durun bakalım..

Bu biraz da benim klişem olacak belki ama, söylemeden de geçemiycem; ki bu gayet sıkıcı filmin en güzel tarafı, Charlotte Lebon'un güzelliğiydi..


Bu ne denli doğru bir düşünce biçimi ya da bir tespit bilemiyorum; ancak, söylemek de zorundayım: Nasıl olur da bir yönetmen, ilk uzun metrajlı film 'kontenjanı'nı, böylesine sıradan bir mevzuyu, böylesine duygu ve heyecan yoksunu bir üslupla anlatarak harcayabilir; doğrusu bunu hiç aklım almıyor..

Ben mi bu işi çok ciddiye alıyorum yoksa?.
Tamam yönetmen var, 'yönetmen' var..
Zanaatkâr var, sanatçı var..
Yine de, ne olursa olsun, bu senin ilk filmin yahu!.
Herhangi bir Tv dizisinin bir bölümünün bir kısmını anca doldurabilecek nicelik ve nitelikteki bazı 'komik' sahnelerden ibaret bir senaryoyla ortaya çıkıyor; üstelik bir de ilk filmini gerçekleştiriyorsun..
Valla başka ne diyeyim ki ben sana..


'Herkes bir sanat eseri, bir başyapıt çıkarmak için uğraşmalıdır' diye bir kural da yok öte yandan; yalnız, insan kendisini birazcık da zorlar be kuzum..
Sendeki bu rahatlığa, bu boşvermişliğe ne desem boş ey Clément Michel!.
Oysa, işin teknik kısmını ve oyuncu yönetimini gayet de iyi halletmiş bir yönetmen olarak, belli ki bi yeteneğin de var yani..

Neyse dostum, ne zamandır hep aklımda olan bir tespit, sonunda senin başına patladı bugün; hadi geçmiş olsun..



La stratégie de la poussette / Aşk Taktikleri / The Stroller Strategy

Yönetmen: Clément Michel
Senaryo: Louis-Paul Desanges, Clément Michel
Oyuncular: Raphael Personnaz, Charlotte Le Bon, Jerome Commandeur
Yapım: 2012, Fransa, 90'

2 / 5



Hiç yorum yok: