15.12.13

Düğün Dernek :: Kural Cemcir


Sivas'ın Esenyurt köyünde yaşayan İsmail'in oğlu Tarık bir gün yurt dışından çıkagelir.

Önce her zamanki gibi bir memleket hasreti gibi görünse de bu ziyaretin altındaki esas neden çabuk ortaya çıkar: Tarık görevli olarak çalıştığı Letonya'da Monica adlı bir kızla beraberdir ve aynı ülkede çalışmak için tek yol evlenmeleridir.

Kendisinin olurunu almaya gelen oğlunu düğünsüz evlendirmemeye kararlı olan İsmail, Tüpçü Fikret'i, Çetin'i ve köyün öğretmeni Saffet’i seferber ederek elde avuçta para yokken 10 gün içerisinde sazlı-sözlü bir düğün hazırlığı içerisine girer.

Yapımcılığını BKM'nin üstlendiği komedi filminin senaryo ve yönetmenliği Selçuk Aydemir'e ait.

Başrollerde ise Ahmet Kural, Murat Cemcir, Rasim Öztekin, Devrim Yakut ve Barış Yıldız yer alıyor.





Önce küçük bir prodüksiyonla oluşturulmuş Çalgı Çengi (2011) filmiyle şaşırtıp belli bir hayran kitlesi oluşturan, daha sonra da her haliyle farklı bir dizi olan İşler Güçler fenomeniyle gönüllerde taht kuran -ki zor iştir bu öyle turşu kurmaya falan benzemez- yönetmen ve iki başrol oyuncusundan, geniş kadrolu, sağlam prodüksiyonlu yeni bir başlangıç Düğün Dernek..




Örnek vermek gerekirse, Şahan Gökbakar ivediklerinin yere yakın seviyesinden uzak, Cem Yılmaz ya da Yılmaz Erdoğan'ın 'üst düzey' komedilerine yakın bir yerde konumlandırılabilecek içerik ve kaliteye sahip, 'ortalama' bir yapım bu..

'Ortalama' olması, kullandığı yapım yönteminin kaçınılmaz bir sonucu..

Ne Çalgı Çengi'nin amatörce heyecanına sahip, ne de İşler Güçler'in -kitlesellikten uzak- özgün mizahına yüz veren filmde, hedef popülasyonunun -mümkün olduğu kadar- geniş tutulmaya çalışıldığı, izleyen hemen herkesin hoşlanabileceği 'gişe filmi' formüllü bir yöntem uygulandığı açıkça görülüyor..




O zaman da ortaya çıkan şey, bu kadrodan 'farklı' işler bekleyen -bencileyin- 'özgünlük yanlısı' küçük bir kitleyi pek de tatmin etmeyen bir film oluyor..

Elbette -zaman zaman yerlere yatıracak kadar- güldüren, ama genel olarak damakta bıraktığı lezzeti 'yavan' olan bir film..

Tıpkı İşler Güçler'de de olduğu gibi, Ahmet Kural'ın -Öztürk Serengil'i hayli andıran, çok farklı bir tipe bürünmesine karşın- ortalığı yıkıp geçtiğini, Murat Cemcir'in de ona ayak uydurmaya çalıştığını belirteyim..




Öte yandan, filmin sürpriz oyuncusunun, Tarık’ın annesini 'çok iyi' canlandıran Devrim Yakut olduğunu; her göründüğü filmin o sahnesini adeta parlatan Sırrı Süreyya Önder'in kısa ve öz katkısına aynen burada da tanık olduğumu ekleyeyim..

Düğün Dernek -son tahlilde- 'estetik yapı bütünlüğünü' tam olarak sağlayamamış; ancak, oldukça sempatik kahramanlarıyla güldürmeyi başaran ve ilk izlemede gözden kaçabilecek denli yoğun detay çalışmasına sahip bir komedi..




 /10