26.12.13

görmeyeri: Gürültünün İçinde


“Yangın merdivenlerinde sigara içen bir kız var. Korkmuyor  mu hiç?”

Peki bu gençler korkmuyor mu?
Alternatif tiyatrolar içerisinde yeni bir oluşum olan görmeyeri, ilk oyunuyla 06 Aralık 2013 akşamı izleyicilerinin karşısına çıktı.

Adını Yunancada “ tiyatro” anlamına gelen “görmeyeri” kelimesinden alan topluluğun ilk yapımı olan Gürültünün İçinde oyunu yeni yıldan itibaren 13-20-27 Ocak Pazartesi günleri saat 20.30’da Taksim Şermola Performans’ta seyircilerini bekliyor.

İlk oyununun yazar ve yönetmenliğini Uğur Küçükdağ’ın yaptığı görmeyeri,  2013’ün Nisan ayında oluşumunu tamamladı.

Oyun kadrosunda Ekip Tiyatro’nun ‘Kara Sohbet’ oyunundan tanıdığımız Ceyda Yücesan bulunuyor.
Nihan Aypolat, Ali Poyraz ve Onur Sarıaltın kadroyu tamamlayan isimler.


Oyuncu seçmelerine “Niye Sen Yoksun!” sloganıyla başlayan grubun yazar ve yönetmeni Küçükdağ, oyununu şu şekilde anlatıyor.

Gürültünün İçinde, şiddetin tüm çeşitlerini, çocukluğu ve öğrenilmiş birçok yanlışı sorgulayarak mahalle yaşantımızın içine giriyor. Günlük seslerin ve gürültülerin içinde hapsolmuş dört hayatın birbiri ile olan tuhaf, sarmal ve zaman kurgusunu yitirmiş ilişkisini karıştırarak geçmişimizle uğraşıyor.
Alışkanlıkların, saplantıların, boğulmaların ve anlam verilemeyen hislerin rüzgarla açık bulduğu boşluklardan içeri sızdığı bir hikaye…”


Oyundan:

“Hava soğuk, ama huzur dolu.
Meydanı geçtim, yürüyorum.
Hava epey soğuk...

Apartmanı gördüm.
Yangın merdivenlerinde sigara içen bir kız var. Korkmuyor  mu hiç?
Kapıdan içeri girdim.
İlk merdiven basamağı, ikinci merdiven basamağı, üçüncü merdiven basamağı...
6. kattaki dairenin önüne geldim.

Durdum
Düşündüm.”

Ayrıntılı Bilgi: Şermola Performans Tel: 0(507) 818 21 51 / 0(212) 243 74 36

facebook.com/gormeyeri  
twitter.com/gormeyeri