Evet efendim..
mümkünmertebe mütevelli
heyeti -hiçbir masraftan kaçınmayarak- bütün
bir yıl boyunca izleyip tartışarak ve yazarak değerlendirdiği
-sadece 'normal' vizyona giren- filmler hakkında nihai bir sonuca
varmış bulunmaktadır..
Kadıköy 33. Noteri Sadi
Çilingir'in huzurunda tespit edilen film listelerinin içinde
bulunduğu ve bizzat Sadibey tarafından kapalı olarak bendenize
teslim edilen zarfı izninizle ve de heyecanla yırtmak istiyorum
efenim..
Fekat yırtmadan önce, "Ama
bu iş öyle törensiz mörensiz olur mu hiç?"
deyu serzenişte bulunanlara seslenmek isterim:
"İyi güzel diyorsun da şeker kardeşim.. Son operasyonla kaptırılan o Louboutin kutusundaki dolarların makul bir miktarının mümkünmertebe'ye hibe edilmek üzere olduğunu biliyor muydun?.
"İyi güzel diyorsun da şeker kardeşim.. Son operasyonla kaptırılan o Louboutin kutusundaki dolarların makul bir miktarının mümkünmertebe'ye hibe edilmek üzere olduğunu biliyor muydun?.
Hah işte.. onlar artık yok canım..
yok!.
Öyleyse tören de yok!.
Kapiş?!"
Yaşasın!. İçimde kalan şu
'Ayakkabı Kutusu' esprimi de yaptım ya, artık gönül
rahatlığıyla 2014'e girebilirim..
Bu gereksiz teşebbüsümün, bu konuda yapılan son espri olması dileğiyle, sadede dönersek eğer..
Hem listelerin belirli sayıda film
içeriyor olması, hem de filmlerin 'yeterince iyi' ya da 'yeterince
kötü' olamamaları yüzünden, çok sayıda
yapımın adını ne yazık ki burada zikredemiyoruz..
Ayrıca -her zamanki gibi- geniş bir
çoğunluğu oluşturan 'Vasat' kalitedeki filmler de yine
olayımızın dışında kaldılar tabii..
Bu arada bir değişiklik olarak, 'En
İyi' ve 'En Kötü' film listelerini birlikte değil de iki
ayrı yazı olarak yayınlıyoruz..
Hayırlısı olsun..
..and the NumaN goes to..
2013'ün En İyi 20 Filmi
1) Holy Motors (Leos Carax)
2) Django Unchained (Quentin
Tarantino)
3) Jagten (Thomas Vinterberg)
4) Lore (Cate Shortland)
5) Dupa Dealuri (Cristian Mungiu)
6) La vie d'Adèle (Abdel
Kechiche)
7) Krugovi (Srdjan Golubovic)
8) Sen Aydınlatırsın Geceyi (Onur
Ünlü)
9) Beasts of the Southern Wild (Benh
Zeitlin)
10) Jin (Reha Erdem)
11) Samsara (Ron Fricke)
12) Blue Jasmine (Woody Allen)
13) Dans La Maison (François
Ozon)
14) Frances Ha (Noah Baumbach)
15) A Late Quartet (Yaron Zilberman)
16) Before Midnight (Richard
Linklater)
17) What Maisie Knew (Scott McGehee,
David Siegel)
18) Après Mai (Olivier Assayas)
19) Side Effects (Steven Soderbergh)
20) Don Jon (Joseph Gordon-Levitt)
2013'ün En İyi 10 Türk Filmi
1) Sen Aydınlatırsın Geceyi (Onur
Ünlü)
2) Jin (Reha Erdem)
3) Kelebeğin Rüyası (Yılmaz
Erdoğan)
4) Yozgat Blues (Mahmut Fazıl Coşkun)
5) Gözümün Nuru (Hakkı
Kurtuluş, Melik Saraçoğlu)
6) Şimdiki Zaman (Belmin Söylemez)
7) Zerre (Erdem Tepegöz)
8) Meryem (Atalay Taşdiken)
9) Behzat Ç. Ankara Yanıyor (Serdar Akar)
10) Menekşe'den Önce (Soner
Yalcin)
(Yarın da: 2013 NumaN Ödülleri / Cezaları :: Yılın En Kötü Filmleri)
liste bana hem festifalist hemde popularist geldi...
YanıtlaSilgaliba izlemediğiniz veyahut türkiyedeki vizyon tarihi 2014 olduğu için
Her (2013)
Augustin Osage Country (2013)
gibi..
filmleri eklemediğinizi görüyorum.. madem okurları kaliteli filmlere yönlendirmek gibi bir niyetimiz var..
izninizle bir kaç filmde ben ekliyeyim.. tabii önce listenizin biraz çekiştireyim...
Holy Motors-Lore-Dupa Dealuri-La vie d'Adèle -Krugovi -Samsara-Dans La Maison-A Late Quartet-Après Mai filmlerini izlemediğimi belirmeliyim... bir kaçı listemde var ama bazıları cidden festivallerden başka bir yerde rastlayamayacağımız cinsten filmler...
Blue Jasmine - frances ha -befero midnight - what maisie knew kaliteli ama tek parça halinde bir en iyi filmler listesine gireceklerini sanmıyorum..
side efect bana son sahnedeki ters köşesinden başka ilginç bir yanı yok gibi geldi.. tabii çoğumuz izlerken judlaw olduk.. sonuda bizi bu yüzden çok sevindirdi..ama oldum olası ilaç şirketlerinin dalavereleri içeren filmlerden haz etmemişimdir. tabii side effect ilaç şirketnin değil.. çıkarçı kadınların iç yüzünü gösterdiği de açık..
türk filmlerini pas geçiyorum.. listeye alınası değil. liste dışı bir yerde..buda bizden kategorisinde olması gerekir. tabii kişisel bir liste olduğu görüşünde ısrar edebilirsiniz. ama güzel filmlerin gözden kaçmasınada göz yummak yazık olur...
tarantino ya ve jagten lafım yok.. hatta jagtenin en iyi yabancı film oscarı alamamasına çok şaşırdım...
-Conjuring (2013) yılın en iyi korku filmi..
-Filth (2013) 3 saatlik Wolf of Wall Street filminin veremediği hissi bulmanız kesin..
-Pain & Gain (2013)
-Trance (2013)
-Dallas Buyers Club (2013)
-August: Osage County (2013)
-Rush (2013)
-her 2013
-Le passé (2013)
-Upstream Color (2013)
2013 te bundan fazlasını yazmak mimkün değil..
tabii..şu 3 bölümlük dizide izlenmeli mutlaka..
Unsere Mütter, unsere Väter (2013 Mini-Series)
2012 dersek...
-Django Unchained (2012)
-Mud (2012)
-The Hunt (2012)
-The Place Beyond the Pines (2012)
-Les Misérables (2012)
-Lincoln (2012)
-End of Watch (2012)
-Disconnect (2012)
-Ruby Sparks (2012)
-Maniac (2012)
-De rouille et d'os (2012)
-Aurora (2012)
çok zayıf listeler oldu ama fazlası herzaman vardır..
bu blogu doğduğundan beri gördğü en araştırmacı en sinemasal yorumlardan biriyle tanıştırdığın için öncelikle teşekkürlerimi sunarım sayın 2046..
YanıtlaSilbazı iyi filmlerin listemizde yer almamasının nedeni -yazının girişinde de belirttiğim gibi- hep vizyon tarihiyle ilgili..
mesela "Her" gelecek senenin konusu..
"Holy Motors-Lore-Dupa Dealuri-La vie d'Adèle -Krugovi -Samsara-Dans La Maison-A Late Quartet-Après Mai"
izlemediğiniz bu liste çok çok önemli ama sayın 2046..
naçizane tavsiyem bu önemli açığı kapamanız..
diğer bazı filmsel itirazlarınız "kişisel tercih" kategorisine girdiğinden geçiyorum; ama türk filmlerini pas geçmenizi geçemiyorum..
ufak bir torpille :) sıralamadaki yerleri belki biraz üstte çıkmış olabilir ama onların yeri tam da bu listedir.
bazı kişilerde üzülerek tespit ettiğim neredeyse fobiye dönüşmüş bu "yerli filmden kaçış" sendromunu bir an önce atlatmanız dileğiyle saygılar sevgiler..
kesinlikle listenizde habersiz olduğum. bir kaç filmi eklemiş bulunuyorum...
YanıtlaSil300 e yakın izlemem gereken filmler listesine onlarında ekliyorum.. http://www.imdb.com/user/ur19415797/watchlist?ref_=nv_wl_all_0
madem yerli filmlerin konusunda ısrarcısınız.. görelim bakalım.. önerin bir tane izleyeyim.. 8 puanlık olsun...
yüzlerce film izledikten sonra, önüme gelen her filmin kaliteli olmasını bekleyemem.. 25 filmden bir tanesi 9 veya 10 puanlık olsun yeter...
teşekkürler...