25.11.14

Seni Seviyorum Adamım :: Olsun.. Beterin Beteri Var!.



Berk Ataman (Barış Kılıç ), müzik yapımcısı olarak parlak yıllarını geride bırakmıştır. 
Mesleğinden soğuyan Berk, krizin etkilerini silmek için Kıbrıs'ta bir sahil kasabasında hayatını sürdürmeye karar vermiştir. 
Yaşadıklarından sonra, gönül işleriyle de arasının iyi olmadığından artık emindir. 
13 yılını bu şekilde sakin, huzurlu ve yalnız bir şekilde geçirmiştir. 
Evi ve teknesi hayatındaki en önemli iki şeydir, başka bir derdi de yoktur. 
Ta ki Ezel (Gizem Karaca) ile tanışana kadar. 

Ee boşuna dememişler; "Bela geliyorum demez."
Tıpkı bu kız gibi, aniden, hatta Akdeniz'in içinden çıkar gelir ve "Merhaba ben Bela -pardon- Ezel der..

Alabildiğine şımarık, çenesi düşük bu kızı görünce, önce mırın kırın eder oğlan, rahatını bozmak istemez pek..
Ama fazla sürmez bu direniş; büyük ihtimal, kızı görünce faaliyete geçen organlarının yeniden hormon salgılamasıyla, gayrı duramaz bu güzelliğin karşısında, girer ufaktan ufaktan mevzuya..



Beterin beteri var, haline şükret dostum

Kötü bir senaryoya ve diyaloglara eşlik eden kötü oyunculuklar ve kötü bir yönetim..
Hatta, filmin bir de kötü adamı olsun diye araya sıkıştırılmış 'mafyöz yapımcı ve onun, komedi unsuru olması hayaliyle oluşturulmuş popçusu' tiplemelerini de buna eklersek, galiba bu kadar kötüyü bir arada, bir daha az buluruz..


Tabii büyük de konuşmamak lazım..
Malum, pek de fazla gecikmeden, beterin beterini de görüyor şu gözler..

Bu filmi ve özellikle finalinde -mevzuyu resmen sündürerek- yapılan o şeyi gördüğümde, son filmi Gece'yle ilgili olarak, "Duyguları fazla sömürüyorsun" dediğim Erden Kıral'dan -gıyabında- özür dilemek zorunda kaldım..


Samimiyeti seven atalarımız bize boşuna, 'Beterin beteri var, haline şükret dostum' diyerek teselli etmemişler meğer..
Yönetmen arkadaş, resmen duygu istismarının novellasını yazmış, bir dahaki filmde inşallah romanını da yazacaktır..

Peki neden, kendisini hiç tanımıyormuş gibi yapıyor, önceki diğer eserlerini izlememiş gibi konuşuyorum?.
Elbette, güzel bir insan oluşumdan, eskiye sünger çekerek, görmezden gelişimden..
Onun için başka daha ne yapabilirim ki?.


Bazı insanlar da film yönetmesin kardeşim; misal, beni hiç film yönetirken gördünüz mü?.
Sen de yapma efendi..
Tamam bi cahillik ettin, başlamış oldun; ama artık bitir..
Reklam çek, dizi çek.. bak o olur..

Bir değil, iki değil.. şimdiye kadar bak kaç film oldu..
Gelgelelim ki işte olmuyor, zorla güzellik ol-mu-yor..


O değil de, Yıldız Kültür'ün canlandırdığı, balkonunda sürekli plâk dinleyen o 'meşum' komşu, hangi korku filminden fırlamış da buraya konmuş olabilir ki?.

O da değil de, öyle bi koku aldım sanki.. aman ha, yapmayın; yeni bir İncir Reçeli serisi daha kaldıramaz bu bünye.. Lütfen!.




Seni Seviyorum Adamım

Yönetmen: Biray Dalkıran
Oyuncular: Gamze Karaca, Barış Kılıç, Yıldız Kültür, Ayşen Gruda, Asuman Dabak, Serhat Özcan 
Yapım: 2014, Türkiye, 95'

1   /5