10.12.2014

Çakallarla Dans 3 :: Nice Çakallara canım Türkiyem!.



İyilik için yapılan çakallık, çakallık sayılır mı? 
Arkadaşlarının mutluluğu için her türlü yola başvuran çakalları; macera, aksiyon ve kahkaha dolu bir serüven bekliyor.

Kayınço Gökhan, Muhasebeci Servet, Köfte Necmi ve Del Piero Hikmet “denetimli serbestlik” koşuluyla hayatlarına devam ederken, topluma uyum sağlamak için grup terapisine giderler.

Bir gün Del Piero Hikmet, hayatının kırılma anını yaşayacağından habersiz olarak bindiği vapurda, ömrü boyunca unutamayacağı, güzeller güzeli “dilsiz” bir kadın olan Mihriban ile tanışır. 
“Yani kızın ağzı var, dili yoktur”. 

İkili gün geçtikçe kalp gözü ile anlaşıyor, anlaştıkça birbirine aşık oluyordur. 
(Kalp gözü değil, kalp dilidir oğlum o.. Kıza dilsiz dedin ya az önce)

Hayatında ilk defa bir kadın eli tutan Hikmet, Mihriban ile evlenme kararı alır. 
Mihriban’ın annesi Cemile’nin, Hikmet’ten tek bir isteği olur. 


Ölmeden önce kızının tekrar “Anne” demesi… 
Ameliyatın pahalı olması tek engel olup, bizimkiler açısından, çakallık yapmadan bulunması zor bir meblağdır.



'Fakir ama yardımsever ve arkadaş canlısı gençlerin, ihtiyaç içindeki dostlarına vermek için yüklü miktarda para bulma çalışmaları' adlı, dünyanın en kullanışlı, haliyle de en yaygın senaryo klişesini özellikle bizim komedi çeken filmcilerimiz -şekilde de görüldüğü gibi- pek severler..




Severler de, bir de doğru dürüst işleyebilseler; yemin ederim, klişe falan demeden bağrıma basacam, havalara uçurucam..
Yönetmen Murat Şeker'den böyle bir umudum zaten yoktu; beni yine yanıltmadı..




1 ve 2 nolu 'Çakallarla Dans'larda ne gördüysek, neyi beğenmediysek aynen devam..
Tek fark, ana-kız Derya'ların varlığıyla, olayın birazcık renklenmesi; gerisi ise, usta oyuncuların bireysel gayretleriyle, ahı da vahı da çoktan çekip gitmiş zavallı senaryonun ayakta kalma çabaları..

Yine de serideki en faydalı değişme, cümle oyuncuların, 'tamamen anlamsız bir anda ve durumda deli gibi bağırıp çağırarak göbek atma' alışkanlıklarında, azalma belirtisi göstermesi..




Tabii, seriye dair en mükemmel gelişme, bu filmin, son bölüm olarak, sinema tarihinin lüzumsuz filmler arşivine kaldırılması olacak..
Elbette benim bu dileğim, bu memlekete dair, asla kabul olmayacak bir sürü duaya bir amin mertebesindedir..

Nice Çakallarla Dans'lara canım Türkiyem!.
Her nerede, ne haltlar karıştırıyorsan..




Çakallarla Dans 3: Sıfır Sıkıntı

Yönetmen: Murat Şeker
Oyuncular: Murat Akkoyunlu, Şevket Çoruh, Timur Acar, İlker Ayrık, Derya Baykal, Derya Şensoy, Didem Balçın, Hakan Bilgin.
Yapım: 2014, Türkiye, 104'

 1.5 / 5




Hiç yorum yok: