6.03.2016

Ali Kundilli 2 :: Yeni bir 'Post-İvedik Dönemi' eseri!.



Büyük bir aşkla evlenen Ali ve İlknur, aşklarının meyvesini beklemektedirler. 

İlknur sekiz aylık hamiledir ve bu süre içinde, Ali’den sonu gelmez acayip isteklerde bulunarak onu canından bezdirmiştir. 

Çocuğu da gördüğü bir rüya üzerine İstanbul’da değil, Ali’nin babaannesinin yaşadığı Ayvalık, Küçükköy’de doğurmak ister.

Burada da şok edici istekleri bitmeyecek ve Ali çok komik durumlara düşecektir. 

Ancak çocuğun orada doğması kasaba halkı için de çok önemli bir sorunun çözümünü sağlayacaktır. 




Türk Komedi Filmleri Tarihi'nin Post-Recep İvedik Dönemi'ne denk düşen serilerden, bir Cem Gelinoğlu projesi olan Ali Kundilli'nin ikincisi fazla bekletmeden geldi..

"Ne yani, çok mu bekliyordun bunu?" diye soracak olursanız eğer, cevabım: "Yok lan o kadar da değil; ama -ne bileyim- Cem Gelinoğlu'nun özellikle oyunculuk kabiliyetini, Kundilli'nin 'farklı' kişiliğini beğenmiş; kankası 'aşırı sempatik' Sami Aksu ile oluşturdukları, 'Kavuklu ile Pişekâr' tadındaki ikiliden de, çok daha iyi işler çıkabileceğini ummuştum..
Tabii ki.. heyhat!.


Yularını 'cevval' karısına kaptırdığından, onun adeta kölesine dönüşmüş vaziyette ortalıkta koşuşturan salak bir kocanın, çocuk sahibi olduğunda bir mucize olacağını, hayat koşusunda öne geçeceğini falan sanan gerzek bir baba adayının 'evrensel' hâllerinin yerli adaptasyonu olan Ali Kundilli 2, benzeri 'çöp film'lerin izinden gidiyor ve 'zeka isteyen' sağlam espriler yerine, kullanılmaktan perte çıkmış 'slapstick' pozisyonlar yaratarak oluşturduğu -cinsellik takviyeli- kaba komedisiyle güldürmeye çalışıyor..
Buyrun efenim.. gülebilen gülsün!.  



Aşağıda sıraladığım oyuncu kadrosunda bir sorun yok, hepsi de canla başla oynamışlar da onlar ne yapsın; bu senaryo ile bu yönetmeni, birlikte -ya da ayrı ayrı, fark etmez- paket yapıp yolla Hollywood'a, o yılın Altın Ahududu Ödülü'nü kapsın gelsin..

İyi değilse de piyasadakilerden daha farklı bir kahramana ve mizaha sahip, kolayca güldürebilen vasat bir komedi filmine el koyarak, ortaya kötünün de kötüsü bir iş çıkarmak, Çılgın Dersane efsanesinin yaratıcısı, epik şaheser Fetih 1453'ün banisi Faruk Aksoy'a çok yakışmış valla!. kutluyoruz kendisini..



Ali Kundilli 2

Yönetmen: Faruk Aksoy
Senaryo: Cem Gelinoğlu, Faruk Aksoy
Oyuncular: Cem Gelinoğlu, Zeynep Aktuğ, Sami Aksu, Ezgi Tombul, Hakan Bilgin
Yapım: 2016, Türkiye, 102'

1.5  / 5


Hiç yorum yok: