28.4.16

'Adım Adım' 6 Mayıs'ta Sinemalarda!.



Türkiye'de bir ilk olarak, Engelliler Haftasında vizyona girecek olan Adım Adım filmi 6 Mayıs'ta Sinemalarda..

Bir ilk çünkü; ilk defa bir filmin başrollerinde güzel kızlar ve erkekler değil, engelli arkadaslarımız kendilerini ve kendi hikayelerini oynuyorlar.

Eski bir balet olan Şevket’in (Haldun Dormen) hayatı oğlu Tolga’nın (Gazi Şeker) görme engelli kızı Ayşen’i (Ümran Sevinç) ona bırakmasıyla bir anda değişir.
Yaşama müzik ile tutunan Ayşen’e kendisini adayan Şevket, bu umut yolculuğunda farklı hayatların çıkmazında bulur kendini.
Kariyerinin zirvesinde geçirdiği trafik kazası ile her şeyi tepetaklak olan Gökhan ve engellini kabul edemeyen Can ile hırçın bir denize doğru yelken açan Şevket’in "Adım Adım" toplum ve önyargılar ile mücadelesidir.

ADIM ADIM BAŞLADIK





Dünya insanlarının %10’u engelli bireylerden oluşuyor ve bu milyonlarca insan yaşadıkları her an çoğunlukla yok sayılıyor.
Çünkü %90, %10’dan büyük görülür.
Biz sayıları yok saydık. Çoğunluğun azınlığı hor görmesini reddettik.
Tüm dünya engelsiz insanların yaşamına odaklanmış durumdayken biz zihinlerdeki engelleri kaldırmak için adım adım koştuk bu filme.
Adım adım başladık filmimizi yapmaya.
Ekranlarda, sinemalarda güzel ve yakışık oyuncular boy gösterirken biz filmimizde gerçekten engelli olan oyuncuların yer almasını istedik.
Film platomuzu engelli oyuncularımızın kullanımına göre düzenledik.
Birçok engelle karşılaştık. Ama adım adım ilerlemeye devam ettik. Çünkü elimizde engelsiz bir hikaye vardı.
Şimdi bu hikayenin sonuna gelmek istiyoruz.
Ama biraz daha desteğe ihtiyacımız var.
Gelin birlikte bitirelim hikayenin sonunu.
Son adımları atmamızda yanımızda olun
6 Mayıs'ta sinemalarda buluşalım..




ADIM ADIM : IŞIĞA GİDEN YOL

YÖNETMEN: Sinan Uzun
OYUNCULAR : Haldun Dormen, Asuman Dabak, Can Filiz, Yüksel Ünal, Gazi Şeker, Memet Sefa Öztürk, Bora Acar Zöngür, Can Ayan, Süreyya Kilimci, Cansu Bizim
TÜR: Dram
YAPIM : 2016 - Türkiye
YAPIMCI: Pelin Uzun