12.07.2016

Ice Age: Collision Course / Buz Devri: Büyük Çarpışma



Scrat’in meşe palamudu peşindeki destansı takibi, onu kazara Buz Devri Dünyası’nı dönüştürecek ve tehdit edecek olayların yaşanacağı evrene fırlatır.

Sid, Manny, Diego ve sürünün geri kalanı, kendilerini kurtarmak için evlerini terk etmek zorunda kalırlar.
Egzotik topraklara doğru başlayan yolculuk, karşılaştıkları yeni karakterlerle birlikte eğlenceli bir maceraya dönüşür.

Ice Age: Collision Course / Buz Devri: Büyük Çarpışma, 15 Temmuz’da vizyona girecek..

Dünyanın dört bir yanındaki izleyiciler, tarihin en büyük ikinci animasyonu Buz Devri’ni çok seviyorlar.
Her yeni hikaye , macera, mizah ve sevgi çıtasını bir aşama daha yükseltiyor.

Buz Devri: Büyük Çarpışma, serinin en büyük ve en iddialı filmi olmaya aday.
İzleyicileri Geotopia adındaki yepyeni bir kozmik dünya ile tanıştıracak olan Buz Devri, sevilen karakterlerin bu dünyadaki yeni macerasına bizi davet ediyor.

Serinin başlangıcından beri filmlerin yapımcılığını üstlenen Lori Forte, hikayenin mitolojisini açıklıyor.

“İlk filmde, kahramanlarımızın müzeyi andıran buz bir geçidin arasından yürüdüğü sahnede, buzların içinde tarihi bir balık, bir dinazor, henüz evrimini tamamlamamış Sid ve bir uzay gemisi vardı. “

“O uzay gemisinin her zaman ilgi çektiğinin  ve günün birinde keşfedeceğimiz bir mitolojisinin olduğunun farkındaydık, ancak o zamanlar onun ne olduğunu tam olarak bilmiyorduk.” diye ekliyor.
“Artık Buz Devri’nde o parçaya dönmenin ve Büyük Çarpışma’nın zamanının geldiğine karar verdik.”

Scrat’in hayatının teknoloji yüzünden alt üst olduğunu, zaman makinesi bulduğu, Oscar adaylığı bulunan kısa film No Time for Nuts’da görmüştük.





Filmdeki sürünün yaşadığı hayatın, aile hayatı ile ilişkilendirilebilmesi, macera ve komediye, duygu katıyor.
Bir çok aile gibi, sürü de değişken dünyalarına adapte olmak zorundadır.

“Karakterleri hiç olmadıkları kadar uzaklara götürüyoruz” diyor Forte. “Karakterleri ne kadar zorlayabileceğimizi ve aşmaları gereken engelleri görmek, bize çok büyük keyif verdi. Kahramanlarımızı zorluklarının üstesinden gelmeyi bilmedikleri çevrelere atmayı çok seviyoruz.”

Yine de Buz Devri karakterleri her zaman zafere ulaşmayı biliyorlar, çünkü sürekli olarak bulundukları duruma adapte olabiliyorlar.

“Sürü her zaman evrimleşiyor.” diye devam ediyor Forte. “Etraflarındaki dünya değiştikçe, onlar da değişmek zorundalar.”


SCRAT’İN HİÇ GİTMEDİĞİ YER


Tabi ki Scrat hiçbir zaman değişmeyen tek karakter.
Buz Devri: Büyük Çarpışma’da lanetli meşe palamudu peşindeki takibine devam ediyor.
Ancak bu sefer Scrat’in macerası, onu Buz Devri karakterlerinin daha önce hiç gitmediği, sonuçlarının yıkıcı olabileceği kozmik bir evrene götürür.

Bu filmde Scrat sürünün ana hikayesine eğlence getirmekten çok, hikayeyi sürükleyen karakter olarak karşımıza çıkıyor.

Artık tam zamanı. Scrat bu dünyanın tüm dönüm noktalarında bulunmuş bir karakter.
Buz Devri’ni açtı, erimeyi başlattı, kayıp dünyanın dinazorlarını Buz Devri’ne salıverdi, kıtaların ayrılmasını sağladı ve şimdi de Buz Devri dünyasını tehdit eden bir dizi kozmik felaketi tetikledi.

“Bu filmde, evrenin genişlemesinden tamamen Scrat sorumlu.” diye ekliyor Forte.
“Bu Scrat’in Büyük Patlaması.”





Yönetmen Michael Thurmeier, meşe palamudu kovalayıcısı için yeni bir evren bulma fırsatını değerlendirdiğini söylüyor.
“Scrat’in çok fazla şey yapabilme potansiyeli olduğunu gördüm.” diye ekliyor.
“Animasyon karakterleri arasında gerçek bir klasik olmayı başardı. Scrat, ona ne olursa olsun, asla azminden vazgeçmiyor.”

Filmde Scrat’i aşması için yepyeni engeller bekliyor.
Bu sefer yerçekiminin gücüyle uğraşmalı, ileri teknolojiyi anlamalı ve kozmik evrenin sonsuz gizemini çözmelidir.


Filmin mmknmrtb notu: 2.5 / 5



Hiç yorum yok: